تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بکارگیری تکنولوژی نوین در حوزه تولید موجب رشد بخش کشاورزی می شود که تحقق این امر نیاز به توسعه شرکت های دانش بنیان دارد.

علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش شرکت های دانش بنیان در بخش اقتصادی و کشاورزی گفت: بکارگیری تکنولوژی نوین در حوزه  تولید و ساخت واحدهای جدید، نقش مهمی در رشد و شکوفایی بخش کشاورزی دارد  که تحقق این امر نیاز به توسعه شرکت های دانش بنیان دارد.

وی افزود: هم اکنون کشور در بحث پایه ای شرکتهای دانش بنیان با مشکل مواجه است.

این مقام مسئول گفت: بکارگیری این شرکتها در بخش کشاورزی به کاهش هزینه ها و طراحی سازه های واحد های تولیدی به ویژه در بخش واحدهای گلخانه ای کمک قابل توجهی خواهد کرد.

منصوری در پاسخ به این سوال که چه تعداد شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی فعال است افزود: در این زمینه هیچ گونه آماری نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص اینکه شرکت های دانش بنیان در صورت حمایت چقدر می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند اظهار داشت: تمام  کارها و فعالیت ها درحوزه جهاد کشاورزی با دانش روز در ارتباط است و این شرکت ها می توانند در بحث تولید با کیفیت و کاهش هزینه ها موثر باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، در خصوص اینکه چرا فارغ التحصیلان کشاورزی نقش کمرنگی در این بخش دارند گفت: دانشجویان این حوزه باید تمام تلاش خود را صرف تحقیقات کرده تا از این طریق بتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند و این امر به ارتباط  موثر آنها با بازار کار برمی گردد.

منصوری اظهار داشت:  متاسفانه برخی از قوانین حوزه ی کشاورزی مناسب نیست و میتوان با اصلاح قوانین زمینه حضور فارغ اتحصیلان در مراحل تولید را پررنگ کرد.

وی گفت: البته این موضوع در حیطه بخش  کشاورزی نیست ما تنها پیشنهاد داده ایم و ظرفیت بندی میزان دانشجو با وزارت علوم است و آن ها باید ظرفیت بازار را بسنجند و بر اساس آن نسبت به جذب نیروی انسانی اقدام کنند.

منصوری با تاکید براینکه جهاد کشاورزی نمی تواند همه فارغ التحصیلان جذب کند گفت: در سال گذشته بر اساس قانون تدوین شده تعدادی از آن ها در سطح کشور جذب شدند اما باید مسئولان زمینه را برای بکارگیری نیروی فارغ التحصیل بیشتری در کشور فراهم کنند. 

حسین عباسی مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دوران تحریم گفت: در این دوران به دلیل محرومیت از ورود کالا و خدمات، این شرکت ها توانستند با استفاده از توسعه دانش و طراحی با حمایت از نیروهای داخلی این خلاء بزرگ را پر کند.

عباسی در ادامه اذعان کرد: دغدغه اصلی این شرکت ها در دوران پسابرجام و برداشته شدن موانع ورود شرکت‌های خارجی، اعطای فرصت‌های مساوی به شرکت‌های داخلی و خارجی است.

عباسی با بیان اینکه این شرکت ها از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی امکان حمایت مالی را دارتد گفت: برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان نیاز به اعمال سیاست‌هایی از جمله حمایت از ایده‌های نوآورانه و اعطای وام و تسهیلات دارد که استحقاق این امر از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: تولید کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب جلوگیری از خروج ارز و رسیدن به بالاترین سطح خودکفایی از دستاوردهای مهم این شرکت‌ها است که منجر به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار