بندرعباس؛

رهاسازی زباله ها در بندرلنگه و بندرکنگ مشکل ساز شد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرلنگه گفت : رها سازی پسماندهای شهری و عفونی در فاصله یک کیلومتری شهر کنگ و بندرلنگه موجب آلودگی 50 هکتار از زمین های آنها شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سامان قاسمی افزود: مکان مورد استفاده شهرداری های بندرلنگه و کنگ برای انتقال زباله های سطح شهر و بیمارستانی مورد تایید اداره محیط زیست این شهرستان نبوده و سلامت مردم و محیط زیست را به خطر انداخته است.
وی گفت: نزدیکی محل نگهداری این زباله ها با شهر کنگ موجب شده است شماری از اهالی این منطقه دام های خود را برای خوردن غذاهای فاسد درون زباله ها به این مکان بیاورند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرلنگه افزود: نفوذ شیرآبه های زباله ها در سفره های آب زیرزمینی و آلودگی آب، تجمع حیوانات وحشی ،تغذیه از زباله و یا آتش زدن زباله ها از پیامدهای این گونه امحاء زباله ها است.  
قاسمی گفت: بر اساس ماده 193 قانون برنامه پنجم توسعه دفن زباله در شهرهای ساحلی ممنوع است و شهرداری ها موظف اند روش های نوین پسمانده ها را اجرا کنند.  
وی افزود: متاسفانه شهرداری بندرلنگه و بندرکنگ مصوبات کارگروه پسماندهای شهرستان را اجرا نکرده اند و به اخطار های اداره کل محیط زیست استان هم بی توجه هستند .
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرلنگه گفت: در شهرستان بندرلنگه سیستم بازیافت زباله وجود ندارد و ایجاد سیتمهای بازیافت زباله می تواند برای حل مشکلات ناشی از امحاء زباله ها در بندرلنگه اثر گذار باشد.
بندرلنگه و بندرکنگ 60 هزار نفر جمعیت دارند .  
شهرستان بندرلنگه یا بندر مروارید ایران در 190 کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است .
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار