باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

"مقامات لشکری و کشوری" درباره شهرک استراتژیک "خان‌طومان" چه گفتند؟ + تصاویر

با هجوم 3 هزار نیروی تکفیری اعم از ائتلاف جیش الفتح و جبهه النصره خان طومان به تصرف تروریست‌ها درآمد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  چند روزی است که تحولات میدانی ریف جنوب غربی  "حلب"  و به خصوص شهر "خان طومان" در کانون توجهات رسانه ها قرار گرفته است. 

شهر راهبردی "خان طومان" که در فاصله 10 کیلومتری  جنوب غرب حلب قرار دارد ؛ اخیرا با هجوم 3 هزار نیروی تکفیری، اعم از ائتلاف جیش الفتح و جبهه النصره به اشغال درآمده است. 







سوالی که مطرح است اینکه آیا برنامه ای برای باز پس گیری "خان طومان" در ریف جنوب غربی حلب وجود دارد؟ سوالی که منابع آگاه در نیروهای دفاع وطنی سوریه به آن  پاسخ دادند. 
 
یک منبع آگاه در نیروهای دفاع وطنی سوریه در گفت و گو با   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زمان آزاد سازی شهر "خان طومان" عنوان داشت: تا هفته  آینده احتمالا شهر آزاد شود.

وی ادامه داد: جنگنده های روسی و سوری در آماده کردن شهر "خان طومان" نهایت تلاش خود را کرده اند تا رزمندگان وارد شهر شوند.  این منبع آگاه در نیروهای دفاع وطنی سوریه درباره استعداد تروریست ها در شهر "خان طومان" خاطرنشان کرد: در این شهر حداقل 2 هزار تروریست جیش الفتح مستقر هستند.

اهمیت شهرک " خان‌طومان  این بوده که این شهرک از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است  و چون اطراف آن را کوه‌ها و دشت‌ها فراگرفته‌اند و ایجاد مراکز تسلیحاتی در زمره مراکز سوریه است و به همین دلیل که تروریست‌ها می‌توانستند از این تسلیحات برای دفاع از خود در برابر حملات هوایی استفاده کنند.

دومین دلیل اهمیت خان طومان ؛ نزدیکی این شهرک به بزرگراه مواصلاتی " حلب – دمشق " است که تروریست‌ها می‌توانستند با احاطه بر آن به سمت شهر " دمشق " حرکت کنند و قادر خواهند بود از این شهرک امدادرسانی و پشتیبانی را از شهرهای شمالی به مناطق مرکزی سوریه متصل کنند.

اما سقوط شهرک استراتژیک خان طومان به عنوان یک منطقه راهبردی در ریف جنوب غربی حلب با واکنش هایی در داخل کشور نیز همراه بود و فرماندهانی همچون  "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار سرلشکر "محسن رضایی"  فرمانده اسبق کل سپاه و سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه درباره شهرک  استراتژیک "خان طومان"  دیدگاه های خود را بیان کردند.



**دریابان شمخانی:  اشغال  "خان طومان"  را بی پاسخ نخواهیم گذاشت

"علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تحولات اخیر شهر حلب سوریه اظهار داشت: آنچه در این میان رخ داد، استفاده هدفمند از یک حُسن نیت در ایجاد آتش‌بس در منطقه عمومی حلب بود و آمریکایی‌ها به همراه متحدین منطقه‌ای و تروریستی خود با پشتیبانی لجستیکی ممتد، محور این کار هستند. اتفاقات اخیر "خان طومان" در قالب جیش‌الفتح نبود بلکه در حقیقت جبهه‌النصره بود.







وی افزود: از یک فرصت سوءاستفاده کردند و سه بخش را گرفتند؛ دو بخش را رزمندگان عمومی سوریه بازپس گرفته‌اند و بخش سوم را هم بازپس خواهند گرفت اما این موضوعی نیست که بشود از کنار آن عبور کرد چراکه وقتی توافقی در حاکمیت قطع آتش به مفهوم آتش‌بس صورت می‌گیرد، نباید از آن سواستفاده شود که متاسفانه چنین شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که ایران در برابر این حادثه چه تدبیری را خواهد اندیشید گفت: قطعا ایران با متحدین خود یعنی روسیه، سوریه و حزب‌الله، این موضوع را به عنوان یک نقض عمده حساب‌شده مبتنی بر برنامه‌ریزی از قبل، دنبال خواهد کرد و این حادثه را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.



****سرلشکر رضایی: تکفیری ها تقاص سختی پس خواهند داد

سردار سرلشکر پاسدار "محسن رضایی"  فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس  "درباره تحولات میدانی ریف حلب و اشغال شهرک خان طومان" عنوان داشت: گفت: چند ماه پيش "خان طومان" در جنوب حلب آزاد شد ولی چند روز گذشته تکفیری‌ها با سوءاستفاده از آتش‌بس درحالی‌که نه هواپيماها و نه توپخانه ارتش سوریه فعال بود، غافلگيرانه به نیروهای سوری و مستشاران ایرانی حمله كردند و آن منطقه را گرفتند.
وی ادامه داد:  از نیروهای ارتش عربستان و تركيه در پشتیبانی آتش برای تکفیری‌ها استفاده‌شده  و  در اين نبرد مازندرانی‌های قهرمان با همان روحيه عبور از اروندرود، جنگيدند و تلفات سنگینی به تکفیری‌ها وارد كردند.





فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس   تصریح کرد: البته در هر جنگی فراز و نشيب پیروزی و شكست وجود دارد. اجر این شهدا مخلص نزد خداوند متعال محفوظ است. به شما وعده می‌دهم که از تکفیری‌ها، این عمله‌های صهیونیسم، تقاصی سخت گرفته خواهد شد. بی‌تردید نتيجه نهایی به عون الهی پيروزی مقاومت، دولت و ملت سوريه و ايران اسلامی است.






**سردار سلامی: خان طومان و قطعاتی که در روزهای اخیر تکفیری‌ها اشغال کردند، بازپس گرفته خواهد شد

سردار سرتیپ پاسدار  "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران "درباره تحولات میدانی ریف حلب و اشغال شهرک خان طومان" گفت: در خصوص وضعیت خان‌طومان باید گفته شود که این یک تغییر و تحول تاکتیکی است و اثر استراتژیک در مجموعه میدان ندارد.





وی افزود: ما در مجموع درباره وضعیت میدانی سوریه آینده مطمئنی را سراغ داریم. ما نظام سوریه را بخشی از جبهه مقاومت می دانیم و بر اوضاع کاملا مسلط هستیم و این تغییر تاکتیکی کوچک نمی‌تواند اثری بر صحنه جغرافیایی نبرد بزرگ داشته باشد.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: هر چند تلاش می‌شود این قطعاتی که در روزهای اخیر تکفیری‌ها اشغال کردند، بازپس گرفته شود.

وی پیرامون توان جبهه مقاومت ادامه داد: محور مقاومت از انسجام بالایی  نسبت به گذشته برخوردار است و حزب‌الله لبنان یک واقعیت دفاعی نیرومند در جهان اسلام است که امروز همه مسلمانان به وجود او افتخار می‌کنند.

در مجموع مقامات لشکری و کشوری درباره "تحولات میدانی ریف جنوب غربی حلب"  معتقدند که محور مقاومت این اقدام تکفیری ها را بی پاسخ نخواهد گذاشت و "شهرک استراتژیک خان طومان" دوباره بازپس گرفته می شود.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سردار رضایی و عزیزان که افتخاراسلام و ایران هستید انشاا.. با لیاقتی که در شما هست آماده ایم تا باهم به نبرددشمنان برویم.
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایرانیان بداننددشمن اصلی ماآمریکاواسرائیل بوده وخواهدبودگروه های تروریستی ساخته وپرداخته این جنایتکاران کثیف است ازآنطرف اقیانوس بلندمیشه میاداینوردرامورکشورهادخالت میکنه مرگ برآمریکا اسرائیل آل سعود وانگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا پشت وپناه حزب الله است.(یدالله فوق ایدیهم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشاءالله که خون شهدای مدافع حرم دامن این ناپاک زادگان از جمله ترکیه و عربستان قطر و سایر آنها را بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر رزمندگان غیور سپاه
آخرین اخبار