چیدمان غیر قانونی، دخالت قانونی/ هفته پایانی لیگ را داوران رقم میزنند؟ + مصاحبه

معرفی نشدن رییس کمیته داوران و مسئول سازمان لیگ و احتمال تکرار اشتباهات هفته پایانی لیگ برتر سال گذشته به چالش تازه مسئولان جدید فدراسیون تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان قطار لیگ برتر به ایستگاه پایانی خود رسیده و حساسیت ها به اوج خود رسیده است. 3 تیم برای قهرمانی، 2 تیم برای کسب سهمیه سوم اسیا و 3 تیم ته جدولی برای بقا در لیگ باید به دیدار حریفان خود می روند.

حاشیه های فوتبال با انتخاب ریس جدید فدارسیون هنوز تمام نشدنی بنظر می رسید و مهترین دغدغه مهدی تاج در هفته دوم ریاست بر فدراسیون فوتبال برگزاری بدون حاشیه هفته آخر لیگ برتر و ترس از اشتباهات سهوی داوران است.

 اتفاقات داوری  هفته آخر سال گذشته لیگ برتر در تبریز، بدون ریس ماندن سازمان لیگ، انتخاب نشدن رییس کمیته داوران، اختلافات قدیمی مهدی تاج با مسعود عنایت رییس دپارتمان داوری
همگی نوید هفته ای پر حاشیه ای را می دهد که داوران می توانند نقش اول آنرا برعهده بگیرند.
 
سوال روز: چیدمان داوران هفته آخر را چه کسی انجام میدهد؟

براساس بند 4 ماده 5 آیین نامه کمیته داوران که به شرح وظایف و اختیارات کمیته داوران می پردازد ,به صراحت آمده  که وظیفه انتخاب وچیدمان داوران بر عهده کمیته داوران است.

 با توجه به برگزاری انتخابات هفته گذشته، دوره قانونی کمیته داوران پایان یافته تلقی می شود و هیت رییسه  هنوز رییس جدید کمیته داوران را  از بین اصفهانیان وهدایت ممبینی  انتخاب نکرده و عملا کمیته داوران بدون ریس است و چیدمان داوران هفته اخر توسط کمیته داوران سابق غیر قانونی خواهد بود و اینکه مهدی تاج که  در گذشته سابقه ریاست کمیته داوران را هم تجربه کرد با دخالت مستقیم و آشکار به چیدمان داوران هفته آخر ورود می کند، امری که بسیار محتمل بنظر می رسد.
 
مسئول تدوین و مقرارات سابق فدارسیون فوتبال در این باره اظهار کرد: تمام ارکان فدراسیون تا زمان که هییت رییسه ابلاغ جدیدی برای کمیته ها ودبیر کل صادر نکرده طبق آیین نامه فدراسیون  فعالیتشان  قانونی خواهد بود و چیدمان داوری هفته آخر بر عهده کمیته داوران است و مسئولیت آن نیز با کمیته داوران است و فقط در صورتی که افراد جدید بطور رسمی از سوی هیت رییسه معرفی شوند از افراد کنونی سلب مسئولیت می شود. 
   
چیدمان داوران هفته آخر قانونی است 

عضو کمیته داوران گفت: فعالیت کمیته داوران تا وقتی که  رییس جدید کمیته  را انتخاب نکند   فعالیت  کمیته داوران قانونی است .
 
قطار لیگ برتر به ایستگاه پایانی خود رسیده و حساسیت هابه اوج خود رسیده است، 3 تیم برای قهرمانی، 2 تیم برای کسب سهمیه سوم اسیا و 3 تیم ته جدولی برای بقا در لیگ باید به دیدار حریفان خود بروند و چیدمان داوران به سوژه اهالی فوتبال تبدیل شده است که با معرفی نشدن رییس جدید کمیته داوران، چه کسی پاسخگو اشتباهات احتمالی داوران در هفته آخر لیگ برتر خواهد بود؟

صدرالدین موسوی عضو کمیته داوران در این باره اظهار کرد: فعالیت کمیته داوران تا وقتی که هیت ریسه ریس جدید کمیته داوران را اعلام نکند قانونی است.

وی همچنین  درباره چیدمان داوران هفته اخر لیگ برتر افزود: چیدمان ها براساس قانون توسط دپارتمان داوری انجام می گیرد و کمیته داوران در موارد خاص و حساس ملاحظاتی را در نظر می گیرد، که دخالت در کار دپارتمان نخواهد بود وتا امروز هنوز ندیده ایم که مسولان در کار چیدمان دخالت کنند، چراکه در این صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

چیدمان ها بر اساس شایستگی افراد خواهد بود و اشتباهات احتمالی وفردی داوران را نباید به حساب مسولان داوری گذاشت وعملکرد آنها را زیر سوال برد و موسوی در ادامه هم گفت: اشتباهات فردی همیشه وجود دارد ولی به صراحت میگویم داوران گاهی بطور سهوی اشتباه می کنند و طبق قوانین جهانی نمی توان هیچ شخص حقیقی وحقوقی را تنبهات انظباطی کنیم. 

صدرالدین موسوی در پایان گفت: راضی نگه داشتن همه کار بسیار سختی است و امکان پذیر نیست، ولی من حد وحدود خود را می دانم وهر گروهی که روی بیاید با انها همکاری خواهم کرد و امیداورم داورای رو به جلو حرکت کند و دیگر شاهد حرمت شکنی نباشیم و اعتماد بار دیگر به جامعه داوری باز گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار