گاردین: بدگمانی میان نیروهای عراقی و کُرد به سود داعش تمام می‌شود

گاردین در گزارشی نوشت وجود نفاق و بدگمانی میان نیروهای ارتش عراق و نیروهای کُرد مانع از مبارزه کارآمد دربرابر داعش می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی گاردین در گزارشی به قلم "مارتین چالوف" نوشت: بذر بدبینی و نفاق میان نیروهای ارتش عراق و نیروهای کُرد پاشیده شده است و باوجود اینکه هر دو گروه علیه تروریست‌های داعش درحال جنگ هستند، نبرد آنها به دلیل بی‌اعتمادی نسبت به طرف مقابل چندان کارساز نبوده است.

گاردین در ادامه نوشت: وجود بی‌اعتمادی میان نیروهای عراقی و کُردها، مانع از آزادسازی شهرهای عراق از دست تروریست‌های داعش خواهد شد. نیروهای ارتش عراق هم‌اکنون به نزدیک‌ترین فاصله از موصل رسیده‌اند که از زمان اشغال آن بوسیله داعش سابقه نداشته است. نیروهای کُرد نیز از زمان اشغال شهرهای مختلف عراق بوسیله داعش، مبارزه خود را با این گروه تروریستی آغاز کردند؛ اما از زمانیکه نیروهای عراقی و کُرد در حومه موصل به یکدیگر رسیدند، همکاری مفید و سازنده‌ای میان انها مشاهده نشد. هر دو گروه معتقدند آنچه در جاده منتهی به موصل رخ می‌دهد، صرفا تعیین کننده سرنوشت جنگ با داعش نیست؛ بلکه به نوعی در تعیین آینده سیاسی عراق نیز ایفاگر نقشی مهم خواهد بود.

همین آینده نگری است که میان نیروهای عراقی و کُردها اختلاف و دشمنی بوجود آورده است. بسیاری از تسلیحاتی که به دست داعش افتاده، از سربازان عراقی به غنیمت گرفته شده است. نیروهای کُرد بی‌کفایتی ارتش عراق در حفظ ادوات جنگی و رها کردن آنها را در میادین جنگ مورد نکوهش قرار می‌دهد و ارتش عراق نیز کُردها را استقلال‌طلبی متهم می‌کند و معتقد است جنگ آنها با داعش به دلیل حفاظت از عراق نیست؛ بلکه به فکر حکومت بر کشور هستند.

گاردین در پایان نوشت: اتحاد نیروهای ارتش عراق و نیروهای کُرد می‌توانست به عملیات بیرون راندن داعش از شهرهای این کشور سرعت ببخشد. اختلاف این دو در نهایت به سود تروریست‌های داعش تمام می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
این اختلاف هم بلای جان مردم عراق شده است. پس کی میخواهند دست از تفرقه بردارند.
آخرین اخبار