یان الیاسون: تروریسم ارزش های انسانی را هدف قرار داده است

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل گفت تروریست ها باتحریف اعتقادات مذهبی قصد ارعاب و هدف قرار دادن ارزش های مشترک انسانی را دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یان الیاسوئن در نشست آزاد شورای امنیت سازمان ملل که با عنوان 'مقابله با اندیشه ها و برخوردهای تروریستی' برگزار شد گفت: جهان امروز به جدی بودن خطرات ناشی از تروریسم اگاهی پیدا کرده است.

وی افزود حالا جهان به این آگاهی رسیده است که چگونه تروریست ها با تحریف اعتقادات مذهبی قصد پراکندن نفرت و خشونت و ایجاد نفاق و دو دستگی در جوامع را دارند و تروریسم وافراطگرایی خشونت آمیز نه تنها همه ارزش های موجود در منشور سازمان ملل و اعلامیه جهانی حقوق بشر را به چالش کشیده بلکه به مقابله با تلاش های مشترک جهانی در جهت دستیابی به صلح ،امنیت، عدالت و شان انسانی برخاسته اند.

قائم مقام بان کی مون در ادامه گفت که هدف اقدامات خشونت آمیز تنها از میان بردن جان انسان ها نیست بلکه با پراکندن ترس و وحشت همه ارزش های مشترک انسانی را هدف قرار داده اند به همین دلیل محافظت از جان انسان ها در مقابل ترس و حراست از ارزش های مشترک جهانی باید مهم ترین هدف کشور های جهان باشد.

الیاسون تاکید کرد که باور به حقوق بنیادین انسان ها ، شان انسانی و ارزش وجودی همه انسان ها در کنار باور به تقدم و اولویت همبستگی های جهانی، نیرومندترین سلاحی را بوجود می آورد که می توان در مبارزه با اندیشه ها و برخوردهای تروریستی از آن استفاده نمود.

وی با اشاره به این که تروریست ها با دادن وعده های دروغین از قبیل احساس تعلق، درآمدهای مالی، وعده دستیابی به شکوه و عزت و حتی رفتن به بهشت، جوانان را به سوی خود جذب می کنند گفت تردیدی ندارد که همین جوانان از طریق امداد و راهنمایی توانایی درک حقیقت و خطرات ناشی از گرایش به افراطگرایی را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار