سید حسن نصرالله: امیدواری به آمریکا نشانه ضعف در دشمن‌شناسی است/آنان می‌خواهند داعش در شرق و غرب ایران باشد

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز جانباز مقاومت در بیروت آغاز شد.

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله در بیروت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز جانباز مقاومت در بیروت آغاز شد. سید حسن نصرالله در آغاز این سخنان با تبریک ایام شعبانیه گفت: این ایام شعبانیه را که سرشار از اعیاد و خاطرات و مناسبت‌ها و معانی و مفاهیم جهاد و جانفشانی و صبر و امید است، تبریک می‌گویم.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز جانباز مقاومت در بیروت که به طور زنده از شبکه المنار پخش می شد، گفت این تصور که آمریکا ارتباطی به فعالیت گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه ندارد، ناشی از نداشتن بصیرت و ضعف در دشمن شناسی است. 

سید حسن نصرالله گفت: امروز باید روز "نکبت" (سالروز اشغال فلسطین) را که مانند همه مسائل مربوط به پرونده فلسطین رو به فراموشی است، یاد آوری کنیم.

وی افزود: از ده‌ها سال قبل اینگونه برنامه ریزی شده است که امت چنین روزهایی را به فراموشی بسپارد.. در چنین روزهایی نکبت در فلسطین اتفاق افتاد و زمینه ر ا برای سیطره بر مقدسات در سال 1967 فراهم کرد .. صدها فلسطینی از خانه‌هایشان رانده شدند و هزاران نفر کشته شدند و بسیاری از روستاها که بخش اعظم آن از اراضی فلسطینی بود به دست صهیونیستها اشغال شد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: رنج و مشکلات همچنان باقی است و آثار نکبت هنوز وجود دارد و کل امت همچنان از آثار و پیامدهای آن نکبت رنج می برد.

سید حسن نصرالله گفت: انگلیسی ها و در پس پرده آنها غرب، باندهای صهیونیستی و تروریسم را آوردند و رژیم اسرائیل را بنیان نهادند و کل منطقه را به لبه پرتگاه بردند، این کارها برای پروژه انگلیسی غربی جهت سیطره بر کل منطقه ما بود.. آنان به سرعت اسرائیل را به رسمیت شناختند درحالیکه ملت فلسطین همه تلاش خود را برای به رسمیت شناخته شدن به کار گرفته است.

* نکبت جدید وارث انگلیس در منطقه
دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: در سالهای اخیر، منطقه شاهد نکبتی از وارث انگلیس در منطقه یعنی آمریکا است.

وی افزود: آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن امروزه با سازمانهای تروریستی تکفیری وحشی به منطقه ما آمده اند تا باقیمانده روح مقاومت و اراده مقاومت را در دولتها، احزاب و جریانهای ما نابود کنند؛ ولی تفاوت بزرگی بین نکبت فلسطین و نکبتی که هدف آن ما هستیم، وجود دارد.

سید حسن نصرالله گفت: تفاوت این است که مردان و زنان و ارتشها و احزاب و جنبشها و جریانهای مقاومت زنده هستند، و آگاهی و بصیرت دارند و برای ساقط کردن پروژه آمریکایی از طریق نابودی همه ابزار آن مصمم هستند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: این تفاوت اساسی است، و مجروحان و شهدای شما شاهدی بر این واقعیت است.

* انتقام داعش از مردم پس از شکست در جبهه ها
وی با اشاره به حوادث اخیر بغداد و جنایتهای داعش و قتل مردان و کودکان، تأکید کرد: داعش پس از شکست در جبهه‌ها از مردم عادی در روستاها و شهرها انتقام می گیرد، در سوریه نیز وقتی که (داعش) در تدمر شکست خورد در دمشق دست به انفجار زد، و در لبنان هنگامیکه در منطقه شرقی شکست خورد در ضاحیه دست به انفجار زد.

* مشکل برخی افراد در شناخت دشمن
سید حسن نصرالله گفت: برخی رهبران، آمریکا را مسئول (جنایات تروریستها) می‌دانند، ولی (برخی) این پرسش را مطرح می کنند که آمریکا چه ارتباطی دارد؟ و آیا ممکن است که آمریکا با گروه هایی که چنین تفکراتی دارند همکاری کند؟ و سؤال دوم (که می پرسند) این است که چه دلیلی وجود دارد؟ زیرا دلیلی درخصوص رابطه آمریکا با داعش و النصره نیست.(!)

سید حسن نصرالله ادامه داد: در اینجا مشکلی درخصوص شناخت دشمن و تشخیص آن وجود دارد و این موضوعی است که ما باید همیشه درباره آن صحبت کنیم.

* یادآوری اعترافات کلینتون، درباره حمایت از تروریستهای وهابی
 سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: هیلاری کلینتون در سال 2009 هنگامیکه وزیر امورخارجه بود در اظهاراتی در مجلس نمایندگان آمریکا درباره این نوع گروه ها گفت: بگذارید یادآوری کنیم، مردمی که امروز در حال جنگ با آنها هستیم، 20 سال قبل از آنان حمایت مالی کردیم، زیرا ما در نبرد با شوروی در افغانستان گیر افتاده بودیم، ما وارد عمل شده و با سازماندهی نیروهایی در کشورهای اسلامی با همکاری اطلاعات پاکستان توافق کردیم، تا بعضی را از عربستان و کشورهای دیگر که تفکر وهابی یا شبیه به آن دارند بیاوریم تا با شوروی بجنگند. شوروی عقب نشینی کرد و شکست خورد و فروپاشید. کلینتون افزود، ولی آنچه را که کاشتیم باید درو کنیم، پاکستان را به حال خود رها کرده و تعامل با ارتش پاکستان را متوقف کردیم، و آنان را برای مقابله با مشکلات رها کردیم، و اکنون هزینه آن کوتاهی ها را با تلاش برای جبران گذشته می پردازیم.

سید حسن نصرالله گفت: این اظهارات مطبوعاتی نیست بلکه سخنان وزیر امورخارجه‌ای است که اکنون نامزد انتخابات ریاست جمهوری می باشد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: امروز مشکل آمریکا و اسرائیل و غرب در منطقه، محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، سوریه و جنبشهای مقاومت در لبنان و فلسطین و بیداری جدیدی است که طی سالهای اخیر در امت روی داد و اکنون آنان (آمریکا و اسرائیل و غرب) به دنبال راه‌های برای مقابله با مقاومت هستند.

 * مشکل آنها با مقاومت است
سید حسن نصرالله گفت: مشکل آنها این نیست که تو بگویی من مسلمان هستم، آنان در ظاهر مشکلی با دین ندارند بلکه مشکل آنان با دولتها و جریانهایی است که مخالف اشغال فلسطین و سلطۀ آمریکا بر منطقه هستند؛ کسانی که به دنبال بازستاندن کرامت و عزت و شرف امت هستند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: مشکل آنان با روح، تفکر، تصمیم و عمل مقاومت در صحنه و میدان است.

وی افزود: آنان به صورت مستقیم با مقاومت در صحنه وارد نبرد شدند و شکست خوردند، از طریق اسرائیل در ژوئیه 2006 جنگیدند و شکست خوردند، در فلسطین هم شکست خوردند؛ بنابراین راه حل همان چیزی است که در گذشته برای مقابله با شوروی از آن استفاده کردند.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل (در حملات خود) ساختمانها را نابود می کند و ما را می کشد ولی ما بیشتر بیدار می شویم، ما را مجروح می کنند ولی ما بر ادامه راه پافشاری می کنیم.

سید حسن نصرالله با هشدار درباره فتنه گروه های تروریستی گفت: این نکبت بزرگ است و اگر اجازه دهیم پیروز شود، مسأله فلسطین گم خواهد شد. به همین دلیل با استفاده از تجربه گذشته، عناصر افراطی سعودی، پاکستانی و اروپایی را به سوریه و عراق فرستادند.

* اعترافات ژنرال آمریکایی درباره داعش
سید حسن نصرالله با اشاره به مصاحبه یک ژنرال بازنشسته آمریکایی و از فرماندهان سابق ناتو به نام "کلارک" با شبکه سی ان ان، گفت: وی گفت که واشنگتن و همپیمانانش، داعش را برای نبرد با حزب الله به وجود آوردند، و هدف از ایجاد این گروه نابودی حزب الله است.. وی گفت که داعش با حمایت مالی آمریکا و همپیمانانش در منطقه ایجاد شد، و صدها میلیون دلار باری تخریب چهره حزب الله جهت محاصره آن صرف شد.. وی خاطرنشان کرد که واشنگتن در حمایت مالی حملات تروریستی داعش سهیم است.

* دلیل فعالیت آزاد داعش در اینترنت و رسانه‌ها
سید حسن نصرالله افزود: درحالیکه از فعالیت و حضور حزب الله در سایتهای اینترنتی و شبکه های ماهواره ای جلوگیری می شود، برخلاف آن حضور داعش در شبکه ها و سایتها از سوی آمریکاییها تسهیل می شود و هدف از این کار ارائه چهره ای منفی از اسلام و ارعاب مردم و رها کردن منطقه به دست کسانی است که آمریکایی‌ها آنها را می‌خواهند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: بنابراین، همانطور که آل سعود گفت، آمریکا و اسرائیل از تحقق هدف خود در جنگ ژوئیه برای نابود کردن حزب الله ناتوان ماندند. 

* داعش فقط برای نابودی حزب الله نیست
سید حسن نصرالله تأکید کرد: آنان از طریق داعش فقط به دنبال نابودی حزب الله نیستند، بلکه این گروه تروریستی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تغییرات در عراق و نابودی نظام مقاومت در سوریه ایجاد شده است.

* آنان می‌خواهند که داعش در شرق و غرب ایران باشد
وی افزود: آنان می‌خواهند که داعش در مرزهای شرقی و غربی ایران و حتی اگر بتوانند داخل این کشور باشد؛ و نظام سعودی نیز در راستای تحقق همین موضوع تلاش می‌کند. آنان می‌خواستند که داعش تا عرسال و سواحل دریا امتداد یابد، باید بدانیم که طی سالها با چه خطر و تهدیدی مواجه بوده‌ایم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام ودرود خدا برسیدغیرت،سیدجوانمردی،سیدعزت،سیدشجاعت،سیدشهامت،سیدمقاومت،سیدحسن نصرالله که بحق نصروپیروزی هست ازجانب خداوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنازم پول نفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا سید حسن و حزب الله را حفظ کند .
یه امید خدا داعشیون نجس و آل سعود کفتار صفت نابود
می شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود خدا بر سید حسن
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدانگهدارت نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام ودرودبرسیدحسن واقعی که ایشان ازمریدان واقعی رهبرفرزانه امام خامنه ای هستندمرک برآمریکا انگلیس اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
عاشقتم سید بزرگوارررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینایی که نظر منفی دادن دقیقا چه بدیی از سید حسن نصرالله دیدن خدا به راه راست هدایتشون کنه
من که عاشقشم،خدا حفظش کنه بر اسلام وشیعه
Kazakhstan
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود خدا بر تو و رهبرم امام خامنه ای درود خدا بر یاوران حسین. هنوز خون حسین ع میجوشد. الموت لاسراییل الموت لال سقوط.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما که ادعای تمدن داریم این مایه فخر ما نیست که به خاطر یه پیامک مذهب خود رو دستاویز قرار دهیم ما باید تحمل شکست های دنیوی را هر لحظه داشته باشیم بیشتر جرایم به خاطر ضعف در اعتقادات ماست اگه نتوانیم حقمان را یه جایی بگیریم در جای دگه تلافی میکنیم اما همیشه الگوی بسیار عزیزی داریم هیهات من الذله
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
لعنت برضدولایت فقیه.آقاجان توهم عزیزوعشق مائی واقعاکوربشن دشمنانتان.
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
لعنت برضدولایت فقیه.آقاجان توهم عزیزوعشق مائی واقعاکوربشن دشمنانتان.
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
تصور کنید دولتی تکفیری و وحشی و ضد ایرانی و ضد شیعه با میلیونها کفتار وهابی که از کشور های عربی مانند عراق و سوریه و لبنان و اردن و عربستان و... تشکیل شود با ان قدرت نفتی و ثروت و تجهیز سلاح ان توسط صهیونیست ها و امریکای شیطان.
1000 برابر از صدام وحشی تر است! چه خطر بزرگی در کمین است و تا حالا سپاه و مقاومت جلو تشکیل چه دولت شیطانی را گرفته اند.

تصور کنید جنگ با میلیونها تکفیری خو ن اشام که می خواهند وارد ایران شوند! ان وقت برخی نادان بگویند چرا در عراق و سوریه کمک می کنید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر سید مقاومت
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
گذر زمان نشان خواهد داد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
... و دوستی و خدمت به غیر شیعیان نشانه ضعف در دوست شناسی و امیدواری به آنها نشانه از خود بیگانگی و بی هویتی است.

آمریکی کاملا یک دشمن اکتسابی و آن عربستانی ها و هم پیمانانش دشمنان بالذات ما هستند.

اگر این پیام در سایت شما درج نشد قطعا دینم را از شیعه به سنی تغییر می دهم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
تویی که با درج شدن یا نشدن یک پیام ترک دین کنی بهتر است از همین الان بی دین شوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام و عرض اردادت خدمت سید حسن نصرالله و رهبر عزیزم و دوستان و عزیزانانی که به پیام من نظر دادن . منظورم چیز دیگری بود . ببخشد بد ادا کردم و البته بخش دوم پیامم را در سایت سانسور کردن که نوشته بودم ار کشورم برای دفاع از دشمنان شیعه قربانی می شود پس چه بهتر که سنی شوم تا رنج کمتری ببینم ولی این جمله را از بابت تقبیح ننوشتم و بیشتر شکایت از وضع کشورم در مورد مواضع بین المللی اش بود و نه بی دینی . و اصلا حتی اشاره ای به بی دینی نداشتم پیش داوری نکنید من فقط در تایید و تکمیل سخنان سید حسن که از محدود وفاداران کشورم هست چیزهایی نوشتم . باز ه مبه خاطر سوئ تفاهمی که پیش آمد عذرخواهی می کنم
و من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوستان به عبارت غیر شیعیان دقت نکردید ؟! بشار اسد و سید حسن نصرالله هر دوشیعه هستند . ویکی پدیای آنها را ببینید و اینقدر زود در مورد این عبارات من اظهار نظر نکنید . همه پیام های شما را که در زیر این پیام آمده خواندم و از بابت تعصب و ایستادگی شما خوشحالم.
Germany
رضا
۰۸:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
الان اسماً شیعیه ایی ... چون حتی نمی دونی که شیعه مذهبه نه دین، چه به رسه به اصول و فروعش ....
Germany
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
درورد بر سید حسن

دردو بلات بخوره تو سر امریکا و اسرائیل و عربستان نزولی !!!!!!
آخرین اخبار