باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

پس لرزه‌های اقتدار " ندسا"/ شکست استراتژیک ارتش آمریکا در "خلیج فارس" + تصاویر

اقتدار نیروی دریایی سپاه باعث یک تغییر در سطوح فرماندهی آمریکا در خلیج فارس شد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس تئوری های جنگ کلاسیک نیروی دریایی ارتش ایاالات متحده قدرتمند ترین زیرساخت های تجهیزاتی را در اختیار داشته و در سراسر جهان پایگاه های نظامی متعددی دارد. اما طبیعتا این همه ماجرا نیست.


***آمریکا مدت هاست تلاش می کند تا بر شاهراه های آبی جهان مسلط شود

آمریکا مدت هاست تلاش می کند تا بر شاهراه های آبی جهان مسلط شود و در این مسیر از شناورهای غول پیکر خود اعم از ناوهای جنگی، ناوشکن، ناوهواپیمابر و .... بهره می برد.

پس لرزه‌های اقتدار

پس لرزه‌های اقتدار


ارتش ایالات متحده  با داشتن امکانات گسترده و انبوه در اغلب مناطق مهم جهان همچون  "اقیانوس هند"، "خلیج عدن"، "تنگه مالاکا"، "تنگه جبل‌الطارق"، "دریای سیاه"، "دریای سرخ" و غیره حضور دارد و نقش‌آفرینی می‌کند.

البته ایالات متحده نگاه ویژه ای به منطقه خلیج فارس دارد و در این راستا پایگاه های نظامی متعددی در منطقه مذکور احداث کرده که مهمترین آن ها پایگاه "شیخ عیسی" در جزیره بحرین  است.

نیروی دریایی ارتش آمریکا در خلیج فارس با یک قدرت بزرگ مواجه بوده و آن نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که توانسته امنیت پایدار را در این شاهراه مهم دریایی و تجاری تامین کند.  آمریکایی ها همواره تلاش کردند که بر "خلیج فارس" مسلط شوند که "ندسا" به عنوان یک عامل بازدارنده قدرتمند در مقابل هرگونه تسلط امپریالیسم بر این شاهراه مهم دریایی جهان ایستادگی کرده است.

البته چند ماه پیش بود که تفنگداران دریایی آمریکایی چند مایل در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران نفوذ کردند و نتیجه آن دستگیری ملوانان متجاوز بود که درس عبرتی فراموش نشدنی را به مقامات "کاخ سفید" داد.


** پس لرزه های دستگیری "ملوانان آمریکایی"  در خلیج فارس چه بود؟

البته پس لرزه های دستگیری "ملوانان آمریکایی"  که نشان از قدرت ندسا دارد ؛ در مدت کوتاهی باعث برکناری فرمانده آن ها شد و نیروی دریایی ارتش این کشور با عنوان بی اعتمادی "اریک راش"  را برکنار کرد.


پس لرزه‌های اقتدار

خبرگزاری رویترز گزارش داد: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده،  فرمانده 10 تفنگدار آمریکایی که ژانویه گذشته وارد آبهای ایران در خلیج فارس شده و برای مدت کوتاهی بازداشت بودند، از سمتش برکنار شد.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا در این باره آمده است، نیروی دریایی آمریکا اعتماد خود را به فرمانده «اریک راش» که افسر اجرایی یگان ساحلی بود از دست داده است. 10 تفنگدار دریایی بازداشت شده نیز جزء این یگان بودند.

بنابر این بیانیه، در پی اجرای تحقیقات اولیه درباره این حادثه که نزدیک "جزیره فارسی" ایران رخ داد؛ «راش» نخستین فردی بود که در گزارش های عمومی به صورت مشخص به عنوان مقصر حادثه معرفی شد.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: فرمانده نیروهای دریایی در غرب آسیا نیز برای دیگر تفنگداران دریایی که در این حادثه مقصر بودند؛ اقدام غیرقضایی در نظر گرفته است. وی از اعلام جزئیات بیشتر درباره این موضوع خودداری کرد.

نیروی دریایی آمریکا هنوز نتایج تحقیقات خود را درباره این حادثه منتشر نکرده است؛ اما ارتش آمریکا اعلام کرده بود، تفنگداران دریایی این کشور پس از آن رهگیری شدند که موتور دیزل یکی از قایق های آنها با مشکل فنی روبرو شد.

"بی بی سی فارسی" درباره برکناری "راش"  نوشت: نیروی دریایی آمریکا فرمانده ده ملوان آمریکایی که در ماه ژانویه وارد آب های ایران در خلیج فارس شدند و برای ساعاتی تحت بازداشت بودند را اخراج کرده است. این نیرو در بیانیه ای گفت که اعتمادش به فرمانده  "اریک راش"  را از دست داده است.

پس لرزه‌های اقتدار

پس لرزه‌های اقتدار



**چرا "راش"  برکنار شد؟

یک مقام نیروی دریایی آمریکا که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که  "راش"  در ارائه فرماندهی موثر ناکام ماند که به فقدان نظارت، غفلت و ناکامی در حفظ معیارها در این یگان انجامید.

بی بی سی فارسی با اشاره به موضوع دستگیری  ملوانان آمریکایی (در جزیره فارسی) عنوان داشت: نیروی دریایی گفته  که "اریک راش"  را از فرماندهی این یگان عزل کرده و او در پست دیگری به کار خود ادامه خواهد داد.

عاقبت تجاوز در خلیج فارس برای مقامات نظامی  آمریکایی بسیار پرهزینه و سخت تمام شده و آن ها به سرعت تغییراتی را در یگان های مستقر در این شاهراه مهم بین المللی به وجود آوردند و این نتیجه ای پشیمان کننده برای یک تجاوز را رقم زد.

اتفاقات شمال خلیج فارس نشان داد که نیروهای مسلح (و به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آب های جنوب فعالیت دارد) آماده و بیدار هستند و امکان غافلگیری آن ها صفر است.

سپاه پاسداران نشان داد که دکترین حفاظت میلی متری را از آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد و این موضوع در گذشته ثابت شده و بعید است آمریکا اشتباهات اینچنینی را در نزدیک مرزهای آبی ایران تکرار کند که اگر این اتفاق بیفتد ندسا طبق نظر "دریادار فدوی" آماده پاسخگویی به این تهدیدات خواهد بود.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
زنده باد سپاه قدرتمند و دلیر جمهوری اسلامی ایران
دست حق به همراهتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سپاه حافظ مملکت ولی عصر(عج)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام و درود بر تمام نظامیان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام و درود خداوند بر شما مرزبانان ایران زمین اعم از بسیجیان و سپاهیان و همه نیروهای ارتشی و انتظامی خداوند پشت وپناهتان باشد مثل همیشه پایدار و پیروز و سربلند و با عزت باشید ای مردان با اقتدار ایران زمین همه امنیت و آرامشمان را مدیون شما هستیم حق تعالی پشت و پناهتان باشد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اقتدارکشورمابه توانمندی سپاه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا قوت میگم برای سپاه جمهوری اسلامی ایران امیدوارم همیشه در راه اسلام موفق وپیروز باشند
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام درود بر سپاه با غیرت
Iraq
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا حفظ شون كنه...وبهشون اقتدار و عزت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
زنده باد همه پاسداران و ارتشیان و بسیجیان و همه نیروهای مسلح که همیشه غرور و سربلندی برای ما جوانان به ارمغان میاورند
مرگ بر امریکای جنایت کار و نوکرای اطرافش ما همه دشمنان اسلام وایران را نابود خواهیم کرد و این یک حقیقتیست...
رهبرم لب تر کنی جانم فدایت میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلامت ،‌ پيروز و پايدار باشيد اي دلاورمردان نيروي دريايي سپاه جمهوري اسلامي ايران ،‌دعاي خير ما بدرقه راهتان .
Germany
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سپاه قلب.امنیت کشور نیروی انقلابی و مردمی یادگار قدرتمند امام راحل و رکن اساسی کشور ماست
آخرین اخبار