قائم‌مقام وزیر نیرو تصریح کرد

ارتقای سطح خدمات و انتقال تکنولوژی از اهداف همکاری با ژاپن/ ظرفیت تولید 60 هزار مگاواتی انرژی تجدیدپذیر

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: به دنبال ارتقای سطح خدمات و انتقال تکنولوژی‌های جدید هستیم و همکاری با شرکت‌های ژاپنی می‌تواند این هدف را برای ما مهیا کند.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ستار محمودی، در دومین همایش همکاری‌های مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن که صبح امروز (شنبه) در هتل اسپیناس تهران گشایش یافت، اظهار داشت: ایران با دارا بودن قوی‌ترین منابع انسانی تحصیل کرده، وجود شرکت‌های مهندسی مشاوره و شرکت‌های پیمانکاری و ساخت، منابع طبیعی،‌ امنیت سرمایه‌گذاری و تضمین سرمایه گذاری در مقایسه با کشورهای همسایه، فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر در ایران به وجود آورده است.

محمودی در ادامه به بیان ظرفیت‌های وزارت نیرو پرداخت و گفت: در حوزه برق طی 5 سال آینده نزدیک به 30 هزار مگاوات قدرت جدید باید احداث کنیم که این میزان در حدود 40 درصد از ظرفیت کنونی صنعت برق کشور است.

 وی در ادامه افزود: ایران ظرفیت تولید 60 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر را دارد که از این میزان 5 هزار مگاوات برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی شده و در دستور کار داده‌ایم.

 قائم‌مقام وزیر نیرو تصریح کرد: در بخش آب به دنبال ایجاد سامانه‌های فاضلاب در 500 شهر، احداث سد نیروگاه‌های برق‌آبی برای تأمین آب 100 شهر کشور و کاهش آب بدون درآمد در شبکه‌های توزیع کشور هستیم و در این زمینه از پیشنهادهای مشارکت استقبال می کنیم.

وی با اشاره به بخش خصوصی توانمند در ایران گفت: شرکت‌های ایرانی فضای کسب و کار در داخل را به خوبی می‌شناسند، از همین رو با همکاری مشترک با شرکت‌های ژاپنی می‌توانند پروژه‌های داخلی را با موفقیت انجام دهند.

قائم‌مقام وزیر نیرو در ادامه به مزایای شرکت‌های ژاپنی اشاره و بیان کرد: شفافیت و صداقت سرمایه‌گذاران ژاپنی به عنوان مزیت برای این کشور محسوب می‌شود و برای ما هم این یک امتیاز مهم است.

محمودی در ادامه به دو نکته مهم اشاره و عنوان کرد: ایران در دوران تحریم، دستاوردهای بزرگی را داشت و ما در این دوران توانستیم با پیوند بین دانشگاه و صنعت مشکلات خود را حل کنیم، ولی هم‌اکنون به دنبال بالا بردن سطح خدمات در کشور هستیم.

وی در پایان افزود: شرکت‌های ایرانی می‌توانند با همکاری شرکت‌های ژاپنی پروژه‌های مختلف در زمینه آب و فاضلاب را اجرایی کنند، چرا که همکاری با ایران می‌تواند زمان و فاصله را به سود سرمایه‌گذاران ژاپنی صرفه‌جویی کند که این مساله نیز یک مزیت بزرگ در امر سرمایه‌گذاری است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
آب شیرین کن خورشیدی
آخرین اخبار