گزارش/

ماجرای تسلط جبهه‌النصره بر کارخانه گاز کلر "حلب" + تصاویر

جبهه‌النصره در سال 2012 با حمایت بین‌المللی به کارخانه "گاز کلر" در "ریف حلب" مسلط شد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تحولات میدانی در ریف جنوب غربی "حلب"  وارد مرحله جدیدی شده و تروریست‌های تکفیری برای پیشروی در مناطق مختلف، آتش بس مورد توافق قدرت‌های بین‌المللی را نقض کردند.

پس از حمله 2 هزار نفری ائتلاف جیش الفتح و جبهه‌النصره به شهرک راهبردی "خان طومان" و سقوط این شهرک، تروریست‌های تفکیری به دنبال آن هستند با تاکتیک جدیدی در  "ریف حلب" پیشروی کنند که این تاکتیک با طراحی پیچیده ایالات متحده آمریکا، عربستان، ترکیه، اردن و ... از  به اصطلاح  "معارضان میانه رو" انجام شده است.


ماجرای تسلط جبهه‌النصره بر کارخانه گاز کلر

ماجرای تسلط جبهه‌النصره بر کارخانه گاز کلر

وزارت دفاع روسیه نیز گزارش داده که 100 تروریست جبهه النصره مجهز به تسلیحات حاوی گاز کلر به شهر حلب وارد شدند.

در گزارش این وزارت خانه آمده است که "چندین کامیون حامل مهمات انفجاری و تسلیحات مجهز به عامل "کلر" از استان "ادلب" به مناطق تحت کنترل جبهه النصره در شمال شهر "حلب" منتقل شده است." و براساس گزارش شاهدان عینی، بیش از 100 تروریست جبهه النصره وارد روستای "کفر حمره" (در حومه شمال غربی "حلب") شده‌اند. در حقیقت تروریست‌های تکفیری جبهه‌النصره نگرانی شدیدی از تحولات میدانی در  "ریف حلب"  دارند و لذا به دنبال آن هستند، در صورتی که به توازن قوا در شمال سوریه به هم خورد با گاز کلر دوباره این موازنه را برقرار کنند.



*** احتمال استفاده از گاز کلر علیه ارتش سوریه

طی گزارش های واصله شاید در ماه‌های آینده از این گاز علیه ارتش سوریه استفاده شود که این موضوع بستگی به تحولات میدانی این کشور دارد و مادامی که توازن بین تروریست‌ها و ارتش سوریه برقرار است از این تاکتیک استفاده نخواهد شد اما درصورتی که نظامیان سوری به مناطق بیشتری مسلط شوند، احتمال حمله شیمیایی قوت می گیرد.


ماجرای تسلط جبهه‌النصره بر کارخانه گاز کلر


اتفاقات  "ریف حلب" نگرانی‌های گسترده‌ای را در سوریه ایجاد کرده که مبادا آتش بس که در ماه‌های اخیر به تصویب رسیده ، شکسته شود و دوباره تمام جبهه‌های این کشور در جنگ غوطه ور شوند.

اما سوال اینجاست که چگونه تروریست‌های تکفیری جبهه‌النصره به گاز کلر مجهز می‌شوند؟ این سوالی است که مقامات "کاخ سفید" و "سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)" و همپیمانانش در منطقه پاسخ آن را بهتر می‌دانند.

اما با توجه به تحولات میدانی سال 2013 ؛ ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی، ترکیه و قطر و.. با پشتیبانی لجستیکی به جبهه النصره کمک کردند تا به کارخانه "کلر" در سوریه که در 50 کیلومتری "حلب" قرار دارد مسلط شوند.



ماجرای تسلط جبهه‌النصره بر کارخانه گاز کلر



این کارخانه که عمدتا توسط بخش خصوصی اداره می‌شد، با هجوم تروریست‌ها به صورت کامل در کنترل جبهه‌النصره قرار گرفت تا از آن علیه نظام سوریه استفاده کند.

آمریکا از تروریست‌های جبهه‌النصره پشتیبانی کرد تا بدین صورت از گاز "کلر" با دو راهبرد علیه نظام سوریه استفاده کند. اولا در صورتی که ارتش این کشور در میدان نبرد پیشروی کند، جبهه‌النصره با استفاده از گاز کلر از روند روبه جلوی ارتش سوریه جلوگیری نماید.

ثانیا در صورتی که جبهه النصره از گاز کلر استفاده کنند ؛ ایالات متحده آمریکا آن را به حساب نظام سوریه می‌گذارد و مقصر را رئیس جمهور این کشور معرفی می کند ؛ اتفاقی که در گذشته در منطقه "خان العسل" افتاد و آمریکا تلاش کرد مقصر اصلی را ارتش سوریه معرفی کند.


****افشاگری "سیمور هرش"

"سیمور هرش"  روزنامه نگار آمریکایی در این زمینه گفت: سیاست ما همیشه ضدیت با او(بشار اسد) بوده است. تمام و ختم کلام. وی افزود: همیشه اینگونه بوده ، نه فقط به این علت که حزب "بشار اسد" ؛ یعنی حزب بعث موضوع کودتای اجرا نشده ی سیا در سال هزار و نهصد و پنجاه و هفت برای سرنگونی این حزب و جایگزین کردن آن بود، بلکه عملا نخستین کودتای سیا نه تنها طراحی شد بلکه در سال هزار و نهصد و چهل و نه در سوریه اجرا شد و یک رهبر منتخب دمکراتیک در این کشور را سرنگون کرد تا امکان احداث خط لوله برای انتقال نفت عربستان از خاک سوریه به بزرگترین بازار نفت یعنی اروپا فراهم شود.احداث این خط لوله در سال بعد از کودتا آغاز شد.

 سیمور هرش در مصاحبه با «آلترنت دات اورگ» به پرسشی درباره نقش هیلاری کلینتون در عملیات کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی برای جمع آوری سارین از ذخایر این ماده در لیبی و ارسال آن از طریق ترکیه به داخل سوریه که هدف آن (تدارک) حمله با گاز سارین و متهم کردن بشار اسد و توجیه تهاجم آمریکا به سوریه بود، پاسخ داد.


وی ادامه داد: تا جایی که من می دانم، سفیری که کشته شد(سفیر آمریکا در لیبی که در بنغازی کشته شد)، به عنوان فردی شناخته می شد که در برابر "سیا" نمی ایستاد. همانطور که نوشتم، در روز ماموریت، وی(سفیر آمریکا در لیبی) با رئیس پایگاه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در آنجا و شرکت حمل و نقل، جلسه داشت.او(سفیر) قطعا نقش داشت، اطلاع داشت و می دانست که چه چیزی در جریان است . اصلا نمی شود که فردی در چنین سمت حساسی (سفیر آمریکا در لیبی) به طریقی با رئیس خود ("هیلاری کلینتون") صحبت نکند.

در مجموع باید گفت سلاح‌های شیمیایی ابزار نظامی تروریست‌ها در تحولات میدانی سوریه و عامل پیشبرد و اهداف سیاسی آمریکا علیه ارتش و نظام این کشور است تا از این طریق به رئیس جمهور سوریه هجمه بیشتری وارد آورد.

با توجه به قدرت‌ بالای سلاح‌های شیمیایی؛ اگر نظام سوریه قصد استفاده از تسلیحات شیمیایی و به خصوص گاز "کلر" را داشت؛ خیلی پیش از اینها "حلب" را فتح می‌کرد و تاکتیک آمریکایی اتهام زنی به ارتش سوریه مردود است؛ چرا که اتفاقات کارخانه "حلب" در سال 2012 گویای همه چیز است.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
کارخانه را منفجر کونید تا ارتش بیشتر از بین صدمه نخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
وقتی که جنود شیطان به ابزار قدرت دست پیدا میکنند دیگر نباید انتظاری بیش از این داشت. برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به هر عمل جنایتکارانه ای میزنند.نظایر این جنایات اینقدر بی شمار است که قابل عنوان کردن نیست. شخصا بسیار علاقه مندم بدانم تقاص این اعمال جنایتکارانه شان را چطور پس میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر داعش مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر تروریسم مرگ بر شیطان
آخرین اخبار