عرضه 637 محصول در نمایشگاه فرهیختگان/ رونمایی از 34 محصول جدید

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد از عرضه 637 محصول و رونمایی 34 محصول جدید در نمایشگاه فرهیختگان همزمان با سالروز تأسیس این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در نشست خبری چهارمین نمایشگاه فرهیختگان دانشگاه آزاد گفت: در این نمایشگاه که همزمان با سی و چهارمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد برگزار می‌شود 637 محصول عرضه می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه پاسداشت اندیشمندان علم و فناوری، ایجاد رقابت بین پژوهشگران برای عرضه دستاوردها و همچنین برقراری همکاری بین واحدهای دانشگاهی برای تبادل تجربه است.

واشقانی با بیان اینکه بزرگترین محصول دانشگاه که قابلیت تجاری شدن دارد هنوز دارای قرارداد نیست، اظهار کرد: محصولات حاضر در نمایشگاه بر اساس سطوح مختلف فناوری طبقه بندی می‌شوند و علاوه بر آن 34 محصول جدید هم رونمایی خواهد شد. 23 محصول  نیز در بحث قراردادی وارد شده‌اند و مبلغ 60 میلیارد تومان حجم قراردادی محصولات تجاری سازی شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد درباره شرکت‌های دانش بنیان وابسته به این دانشگاه یادآور شد: اکنون 200 شرکت دانش بنیان مورد تأیید دانشگاه آزاد قرار گرفته که برخی از آنها مورد حمایت دانشگاه‌ و برخی دیگر مورد حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه است.

حضور 39 غرفه از واحدهای دانشگاه آزاد در نمایشگاه فرهیختگان
در ادامه داود ثمری رییس مرکز توسعه و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این نمایشگاه دارای 39 غرفه از 31 استان است، علاوه بر آن یک غرفه مختص محصولات تجاری سازی شده و یک غرفه برای سامانه آزاد اکسپو است  همچنین سازمان سما، سامانه ساها و واحد الکترونیکی هرکدام دارای غرفه های جداگانه هستند.

وی با بیان این که نمایشگاه فرهیختگان کاملا محصول محور است؛ اظهار کرد: از 637 محصول حاضر در نمایشگاه 23 محصول وارد مرحله تجاری شده‌اند.

رییس مرکز توسعه و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد با اشاره به این که تجاری شدن برخی محصولات نیازمند همکاری شرکت‌های خارجی است، افزود: برخی از قطعات که در ساخت این گونه محصولات به کار رفته در دسته تولیدات داخل محسوب نمی‌شود که از جمله آن می توان به خودروی برقی که حمایت 12 میلیارد تومانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به خود اختصاص داده اشاره کرد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار