بجنورد؛

میانگین مصرف آب شهروندان استان 40 لیتر پایین تر از کشور

هر ایرانی به طور متوسط در روز 250 لیتر آب مصرف می کند، در حالی که مردم خراسان شمالی در روز 210 لیتر آب شرب مصرف می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، معاون شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در نشست تبیین نقش مبلغان دین در صیانت از منابع آب در شهرستان مانه و سملقان گفت: در حالی که هر ایرانی به طور متوسط در روز 250 لیتر آب مصرف می کند، مردم این استان در روز 210 لیتر آب شرب مصرف می کنند.

نعیمی با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب در دنیا 130 لیتر است، افزود: مشکل کمبود آب به عنوان یکی از ارکان توسعه امروز اهمیت یافته است.

وی دشت سملقان را یکی از بحرانی ترین دشت های خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: سطح آب این دشت، یک متر و نیم کاهش پیدا کرده است.

معاون شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با بیان اینکه سال های اخیر بارش در استان خراسان شمالی 23 درصد کاهش یافته است، گفت: بیش از 98 درصداین استان، درگیر خشکسالی متوسط است.

نعیمی از افت 80 سانتیمتری میانگین سطح آب های زیرزمینی این استان خبر داد و افزود: 94 درصد از آب این استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که فقط 35 درصد آن با بهره وری همراه است و بقیه از دسترس خارج می شود.

وی گفت: هشت دشت از مجموع 11 دشت استان خراسان شمالی، ممنوعه محسوب می شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما که آب زیادی نیمکنیم