رهبر کاتولیک‌های جهان، به توییتر پیوسته و به شش زبان جهان با ۲۷ میلیون نفر از پیروان و علاقمندان خود در سراسر جهان ارتباط دارد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتباط‌ ها در واتیکان هنوز هم گاهی به روش‌هایی انجام می‌شوند که ده‌ها سال پیش صورت می‌گرفتند. متونی که باید به اطلاع پیروان برسند، ابتدا منتشر و بعد پخش می‌شوند. این شرایط در حالی است که واتیکان مدت‌هاست در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال است و پاپ بر این نظر است که باید در شبکه‌هایی چون توییتر فعال بود.

پاپ فرانسیس پیش از این نیز در تایید شبکه‌های اجتماعی گفته بود استفاده خردمندانه از شیوه‌های مدرن ارتباطی چون اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های متنی هدیه‌ای هستند از سوی خداوند. او در همین رابطه با تیم کوک، مدیرعامل اَپل دیدار و با او درباره فناوری‌های ارتباطی گفت‌وگو کرده بود. به تازگی پاپ در اینستاگرام نیز ظاهر شده است، اما در این زمینه هنوز سیاستی راهبردی از طرف واتیکان ارائه نشده است.


استفاده گسترده واتیکان از شبکه‌های اجتماعی


برند‌ هاگنکرد، مسئول بخش آلمانی رادیو واتیکان، بر این نظر است که ابتدا باید همه راه‌های ارتباطی در شبکه‌های اجتماعی مختلف را آزمایش کرد و دید آیا امکان ارتباط از راه آن شبکه خاص وجود دارد و راه‌های ارتباطی از طرف مخاطبان پذیرفته می‌شوند یا نه.

هاگنکرد در این باره می‌گوید: «برای تعیین سیاست راهبردی باید ابتدا مشخص شود که آیا مخاطبان ما این راه ارتباط را می‌پسندند و حاضر به ادامه آن هستند یا نه. به همین جهت باید ابتدا این آزمایش‌های اولیه انجام شوند و بعد در مورد برنامه‌های راهبردی تصمیم‌گیری کرد.»پیام‌های پاپ به تلفن‌های همراه میلیون‌ها علاقمند ارسال می‌شوند.


البته پاپ خود پشت کامپیوتر یا تبلت نمی‌نشیند تا پیام‌ها را بنویسد و توسط تلفن همراه آنها را ارسال کند. ارسال پیام‌های توییتری پاپ توسط همکاران او در واتیکان انجام می‌شود، اما هر جمله‌ رهبر کاتولیک‌های جهان با تایید خود او نوشته می‌شود.

اصلاح روش‌های ارتباطی

چندی است اصلاحات برای بهینه کردن روش‌های ارتباطی در واتیکان آغاز شده است. داریو ادواردو ویگانو، که مدتی است سرپرستی دبیرخانه واتیکان را به دست گرفته، در این باره بر این نظر است که استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار ضروری است.

داریو ادواردو ویگانو می‌گوید: «باید زبانی را بیابیم که به ساختار آن شبکه اجتماعی سازگار باشد. در این راستا تجربه توییتر و اینستاگرام بسیار خوب بوده‌اند.»

منبع: DW



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار