ضیامقدم:

کاهش ۲۰ درصدی تولید موتورسیکلت/ تولید را کم و کارگران را اخراج کردیم

دبیر سندیکای موتورسیکلت‌سازان گفت: رکود موجود در بازار و کاهش تقاضا، همچنین بروکراسی‌های اداری باعث کاهش تولید موتورسیکلت داخلی بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن ضیا مقدم، دبیر سندیکای موتورسیکلت‌ سازان در رابطه با وضعیت تولید داخلی بیان داشت: تولید موتور سیکلت در طی سال 94 نسبت به سال گذشته آن تقریبا 20 درصد کاهش داشته است، به طوری که در سال 93، حدود 538 هزار دستگاه موتور تولید شده است که این رقم در سال 94 بدون احتساب آمار اسفندماه 114 هزار دستگاه بوده است.
 
وی ادامه داد: یک دلیل این کاهش تولید به دلیل بروکراسی‌های اداری و طولانی بودن پروسه‌های تأییداتی است که برای تولید نیاز است، از طرفی رکود در بازار نیز منجر شده تا تقاضا برای خرید موتور سیکلت نیز مانند بسیاری از کالاهای دیگر کاهش داشته باشد بنابراین همین کاهش تولید نیز منجر به تولید کمتر نیز شده است.
 
وی در رابطه با بحث واردات موتور سیکلت گفت: در کل تولید موتورسیکلت‌های بالای 250 سی سی ممنوع و واردات آن به جز برای مصارف خاص آن ممنوع است.
 
دبیرسندیکای موتورسیکلت گفت: در کل 95 درصد تولید موتورسیکلت‌هایی با حجم "تا 250 سی سی" در داخل کشور صورت می‌گیرد، البته ان جی موتور تولید داخل نیست بلکه از خارج کشور و چین وارد می‌شود زیرا ما تولید ان جی نداریم.
 
وی در رابطه با حضور هیئت‌های خارجی در ایران گفت: این هیئت‌ها مذاکراتی با تولیدکنندگان و انجمن ما داشته اند اما تا به حال این مذاکرات نتیجه مشخصی نداشته و به سرانجام خاصی نرسیده و فعلا در حد صحبت بوده است.
 
ضیا مقدم تأکید کرد: یکی از بزرگترین معضلات این مدت که گریبانگیر تولیدکنندگان شده است بحث تصمیم عجولانه و غیرکارشناسانه سازمان محیط زیست بوده است که بدون هیچ مشورتی با انجمن این تصمیم مبنی بر اجباری کردن استفاده از انژکتور بر روی تمامی تولیدات موتورسیکلت‌های داخل بوده است.
 
وی ادامه داد: ما مخالف این تصمیم نیستیم اما به شرط این که به موقع و با دادن زمانی مناسب باشد، این اقدام منجر به تعطیلی دائمی و موقت بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده بود.
 
منبع: نسیم آنلاین
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار