در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پول سه ماه بیمه تاکسیرانان کجاست؟/قانون دولت را مکلف به پرداخت بیمه تاکسیرانان نکرده است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت اعلام کرده که پرداخت بیمه رانندگان تاکسی از سوی دولت وجاهت قانونی ندارد.

پول سه ماه بیمه تاکسیرانان کجاست؟/قانون دولت را مکلف به پرداخت بیمه تاکسیرانان نکرده استابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت بیمه تاکسیرانان، اظهار داشت: در حال حاضر 28 هزار راننده تاکسی می توانند با مراجعه به دفاتر مشخص شده از سوی سازمان تاکسیرانی با پرداخت 50 درصد حق بیمه اسفند و فروردین دفترچه های خود را تمدید کنند.

وی با بیان اینکه از آذرماه سال 94 مشکلاتی در بیمه 28 هزار راننده تاکسی که در غالب تعاونی تاکسیرانان بودند، اتفاق افتاد، افزود: در گذشته 50 درصد حق بیمه را راننده تاکسی و 50 درصد را دولت پرداخت می کرد و تعاونی نیز پولها را جمع و به کارگزاری سازمان تأمین اجتماعی می پرداخت و این پول ها در سنوات آنان لحاظ می شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی از سوی دولت، اضافه کرد: دولت دهم، پرداخت بخشی از حق بیمه رانندگان را متقبل شد و در دولت یازدهم نیز پرداخت 50 درصد حق بیمه تاکسیرانان انجام شد اما براساس قانون دولت وظیفه ای برای تأمین منابع مالی و پرداخت نداشته و پرداخت از سوی دولت وجاهت قانونی ندارد.

قناعتی با تأکید بر اینکه دولت اعلام کرده که مجلس لایحه ای برای کمک دولت به بیمه رانندگان تاکسی تصویب نکرده است، تصریح کرد: به همین منظور زمانی که دولت پول را پرداخت نکرد کار متوقف شد و سازمان تأمین اجتماعی نیز بیمه را لغو کرد چرا که تنها 50 درصد بیمه پرداخت شده بود.

وی با بیان اینکه پس از برگشت پول های رانندگان تاکسی از سوی سازمان تأمین اجتماعی مدت زمانی پول در تعاونی نگاه داشته می شود، گفت: بعد از گذشت 3ماه زمانی که سازمان تأمین اجتماعی عدم پرداخت پول از سوی دولت را متوجه شد کد دفترچه راننده تاکسی ها را قطع کرد. و این در حالی بود که راننده های تاکسی پول را پرداخته بودند اما زمانی که خود و خانواده آنها به مراکز درمانی مراجعه کردند، دریافتند که دفترچه آنها باطل شده و اعتراضات از آن زمان شروع شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به ارتباط نداشتن سازمان تاکسیرانی با موضوع تعاونی تاکسیرانان اشاره کرد و گفت: این شرکت تعاونی از 50 سال گذشته با جمعی از تاکسیرانان و پول های خود آنها افتتاح شده است.

قناعتی با بیان اینکه این تعاونی در موضوعات مختلفی مانند مصرف بنزین، لاستیک و روغن برای تاکسیرانان کارکرد داشته است، افزود: این تعاونی در خصوص مسکن رانندگان نیز فعالیت هایی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه زمانی که بیمه رانندگان تاکسی قطع شد همه رانندگان این موضوع را به سازمان تاکسیرانی مرتبط می دانستند، گفت: این موضوع ربطی به این سازمان تاکسی رانی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا و شهرداری نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند، تأکید کرد: این شرکت ها با سازمان تاکسیرانی کار می کنند به همین دلیل این سازمان باید به هر نوع فعالیت آنها نظارت داشته باشد.

قناعتی با بیان اینکه برای حل موضوع بیمه تاکسیرانان مدیریت شهری و سازمان تاکسیرانی ورود پیدا کرده اند، تصریح کرد: در فاز کوتاه مدت با سازمان تأمین اجتماعی مذاکراتی شده تا با پرداخت حق بیمه اسفند و فروردین کد دفترچه فعال شود.

 وی ادامه داد: در بلند مدت هم فعالیت هایی انجام شد تا 3 ماهی که کارکنان پول پرداخت کردند متوجه شویم که این پول ها کجا هزینه شده و در این خصوص نیز هیئت مدیره باید پاسخگو باشد که پول ها کجاست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر یکی از دغدغه های سازمان تاکسیرانی حل مشکل بیمه تاکسیرانان است، گفت: به عنوان مسئول انضباطی شرکت ها، وظیفه بنده نیست که به این موضوع رسیدگی کنم اما بنده خود را نسبت به این موضوع بی تفاوت ندانستم و شرکت تاکسیرانی این حوزه را به کمیته انضباطی خواسته ام تا به شورا پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار