اهواز؛

نمایشگاه یافته‌های چغازنبیل و هفت‌تپه در اهواز

یافته‌های باستان‌شناسی از محوطه‌های تاریخی چغازنبیل و هفت‌تپه برای نخستین بار پس از اکتشاف در نگارخانه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این نمایشگاه که با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان برپا می‌شود از 28 اردیبهشت تا 3 خرداد 95 برپا خواهد بود و بازدید از آن برای عموم همشهریان آزاد است.

آیین گشایش این نمایشگاه امروز ساعت 9:30 با حضور مسؤولان دانشگاه شهید چمران اهواز و مسؤولان میراث فرهنگی استان در نگارخانه معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

همچنین ساعت 16:30 همان روز باستان‌شناس علی‌رضا رزاقی در خصوص محوطه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه و جعفر مهرکیان (باستان‌شناس) در خصوص نویافته‌های باستان‌شناسی منطقه کل چندار (شمی) در تالار معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سخنرانی خواهد کرد.

مقرر شده به همین مناسبت تفاهم‌نامه‌ای در زمینه تأسیس موزه منطقه‌ای خوزستان و علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شود.

هفته گرامی‌داشت میراث فرهنگی از بیست و هشتم اردیبهشت تا سوم خرداد سال 95 می‌باشد و طی این هفته برنامه‌های متعددی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در سطح شهر اهواز اجرا خواهد شد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.