با موافقت نمایندگان؛

وزارت آموزش‌ و پرورش مرجع نظارت بر آموزشگاه‌های زبان افراد زیر 20 سال شد

نمایندگان وزارت آموزش و پرورش را متولی نظارت بر آموزشگاه‌های زبان خارجی جهت آموزش افراد زیر ۲۰ سال و مراکز آموزش پیش دبستانی کردند.

به گزارش خبرنگار  مجلس  گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، با ماده 2 این لایحه موافقت کردند.

براساس ماده 2 این لایحه؛ مدرسه، مرکز پرورشی و مرکز آموزشی غیردولتی طبق تعاریف زیر توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی (مؤسسات آموزشی- شرکت تعاونی آموزشی- نهادهای عمومی غیردولتی با کارکردهای فرهنگی و آموزشی) یا مشارکت آنها با دولت مطابق اهداف، ضوابط و دستورالعملهای عمومی وزارت آموزش و پرورش در داخل یا خارج از کشور تحت نظارت وزارت مذکور براساس این قانون تأسیس و اداره میشود:

الف- مدرسه: واحد آموزشی و پرورشی که آموزشهای رسمی را از دوره پیش دبستان تا پایان دوره متوسطه  ارائه میکند.

تبصره- واحدهای آموزشی که بر اساس برنامههای مصوب وزارت آموزش و پرورش برای آموزش تمام‌وقت یا بخشی از موضوعات درسی دوره‌های تحصیلی به صورت حضوری، نیمهحضوری و غیرحضوری و با ارائه مدرک تحصیلی فعالیت مینمایند، مشمول تعریف فوق میباشند.

ب- مرکز پرورشی: واحدی که در زمینه امور پرورشی و تربیت‌بدنی فعالیت می‌کند، از قبیل کانون فرهنگی، تربیتی و ورزشی، اردوگاه دانش‌آموزی و مرکز مشاوره

پ- مرکز آموزشی: واحدی که به منظور افزایش توان علمی و تخصصی و یا کسب مهارتهای فنی و حرفهای بدون ارائه مدرک تحصیلی رسمی فعالیت مینماید، از قبیل آموزشگاه علمی آزاد، آموزشگاه زبان خارجی، آموزشگاه فنی و‌حرفه‌ای و کاردانش

تبصره 1- تنها مرجع صدور مجوز فعالیت آموزشگاه علمی آزاد و آموزشگاه زبان خارجی، جهت آموزش افراد زیر بیست‌سال و مراکز آموزش پیش‌دبستانی (به استناد مصوبه 422 شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 16/4/77 و مصوبه جلسه 699 شورای عالی آموزش و پرورش مصوب 18/11/82)، وزارت آموزش و پرورش است. در مورد آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد و هر نوع مراکز فعالیت در زمینه‌های مهارت آموزی غیررسمی، مرجع صدور مجوز و نظارت بر آنها به استناد ماده (5) مصوبه 483 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و ماده (111) قانون کار مصوب 29/8/1369 و اصلاحات بعدی آن، صرفاً سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد.

تبصره 2- تعیین شاخصهای آموزشی و پرورشی و تدوین محتوی و نظارت بر مهدکودکها از حیث آموزشی و پرورشی با وزارت آموزش و پرورش و صدور مجوز و ارائه برنامه با سازمان بهزیستی کل کشور می‌باشد. آیین‌نامه اجرائی این تبصره ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
درود بر شما
با توجه به مطالب گفته شده مراجع شکایت از آموزشگاه های زبان متفاوت و دور از دسترس هستند. لطفا بفرمایید مراجع شکایت از آموزشگاه های زبان مجاز بزرگسال کدام مراجع هستند؟
با سپاس
آخرین اخبار