پنتاگون: در 5 ماه گذشته، تنها 5 درصد از خاک عراق را از داعش بازپس گرفتیم

سخنگوی پنتاگون از خروج تنها 5 درصد از اراضی عراق از کنترل گروه تروریستی داعش در 5 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، با وجود وعده های "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا و مقامات ارشد این کشور در خصوص تسریع جنگ علیه گروه تروریستی داعش، پنتاگون روز گذشته اعلام کرد نیروهای عراقی تنها 5 درصد از خاک عراق را در 5 ماه گذشته از کنترل داعش خارج کرده اند.

باراک اوباما دسامبر سال گذشته میلادی (آذر 94) اعلام کرد نیروهای عراقی با کمک حملات هوایی آمریکا موفق شدند 40 درصد از اراضی تحت تصرف داعش را از عناصر این گروه بازپس بگیرند. اما روز گذشته "پیتر کوک،" سخنگوی پنتاگون گفت: از دسامبر تا امروز تنها 5 درصد از خاک عراق از کنترل داعش خارج شده است و اکنون در کل 45 درصد از این اراضی را از داعش بازپس گرفته ایم.

وی در ادامه افزود: "در سوریه نیز 16 تا 20 درصد از اراضی از کنترل داعش خارج شده است." این رقم نیز در مقایسه با آمار ماه ژانویه سال جاری میلادی (4 ماه پیش) تغییری نکرده است.

با وجود این آمار و ارقام، پیتر کوک اعلام کرد "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا از پیشروی عملیات ضد داعش در سوریه و عراق ابراز خرسندی کرده است.

ارتش آمریکا پیشتر گزارش داده بود صدها میلیون دلار از دارایی های گروه تروریستی داعش را از بین برده و باعث قطع شدن 50 درصد از درآمدهای نفتی این گروه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار