مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز مطرح کرد؛

70درصد خانواده زندانیان از قشر ضعیف جامعه هستند

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت:70درصد خانواده زندانیان را قشر ضعیف جامعه تشکیل می دهند که نیازمند حمایت هستند.

70درصد خانواده زندانیان از قشر ضعیف جامعه هستندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن نصیری مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز که امروز(سه شنبه)در محل دادگاه کیفری یک برگزار شد،اظهار داشت:طبق ماده 11انجمن حمایت از زندانیان مرکز، هر ساله در پایان اردیبهشت ماه مجمع عمومی انجمن به منظور ارائه عملکرد یک ساله برگزار می شود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان مرکز دارای قدمت 70ساله است و به موجب اساسنامه هیئت وزیران موسسه عام المنفعه شناخته شده است،گفت: این انجمن در دولت دارای ناظر است که این مسولیت بر عهده ی وزیر دادگستری قرار دارد. 

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز بیان داشت: انجمن در سال 94با رویکرد جدید توانمند سازی خانواده زندانیان قدم های جدی برداشته است اما متاسفانه در کشور ما دید منفی نسبت به خانواده زندانیان وجود دارد .

نصیری افزود: خانواده زندانیان در جرم هیچ نقشی ندارند اما آنها به صورت اولا تری نسبت به زندانیان دچار آسیب می شوند، زیرا زندانیان از سوی زندان حمایت نسبی می شوند اما خانواده ها آنها حامی ندارند.

وی تصریح کرد: در بحث حمایت از زندانیان و حمایت از خانواده آنها از نقش رسانه ها استفاده شد تا به گونه ای فرهنگ سازی شود که حساب خانواده آنها از زندانی جدا باشد به همین منظور در نظر داریم این سیاست در سال 95جدی تر پیگیری کنیم.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: با توجه به رسالت انجمن، حمایت های مادی و معنوی از جمله حمایت های مشاوره ،معاضدت قضایی،مشاوره روانی ،پرداخت هزینه تحصیلی،بن کالا ،هزینه های درمانی ،مسکن و موارد حمایتی دیگر، از سوی انجمن به خانواده زندانیان ارائه شد.

نصیری با اشاره به اینکه انجمن بودجه دولتی ندارد تصریح کرد: در سال 94 ،14میلیارد و556میلیون و 348هزار تومان هزینه حمایت از زندانیان پرداخت شد که این مبلغ به طور کامل از طریق کمک های مردمی فراهم شده است.

وی ادامه داد:در حوزه توانمند سازی خانواده ها با کمک معاونت امور زنان ریاست جمهوری 875 زن آموزش های فنی و حرفه ای دیدندکه 40درصد آنها در سازمان خدمات اجتماعی شهرداری مشغول کار شدند، همچنین دولت نیز 250 میلیون تومان کمک کرد که البته برای سال 95اعلام آمادگی برای افزایش دو برابری کمک ها کرده است تا 1055نفر توامند شوند.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت:به منظور کاهش رفتار های پرخطر برای زندانیان محکوم به قصاص و بدهکار خارج از قوانین ستاد دیه با افراد خیر و هنرمندان وارد کار شدیم که با این اقدام 187نفر از آنها آزاد شدند،زندانیانی که بسیاری از آنها محکوم به قصاص بودند.

نصیری بیان داشت: در راستای حمایت ازمهد کودک ها 167میلیون تومان جمع آوری شد،همچنین تعداد 3446نفر از سوی انجمن به کمیته امداد معرفی شدند و حمایت از آنها به کمیته امداد واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه 70درصد زندانیان را قشر ضعیف جامعه تشکیل می دهند بیان داشت: باید از تمام ظرفیت های اجتماعی و مشارکت های مردمی در جهت حمایت از زندانیان بیشتر استفاده کنیم .

گفتنی است در پایان انجمن سالانه عمومی فاطمه دانشور عضو شورای شهر و سالار کیا به عنوان بازرسان انجمن حمایت از زندانیان انتخاب شدند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار