داستان دختر و گربه در یک کتاب؛

داستان دختر و گربه در یک کتاب/ «ماجراهای فَنکِل» منتشر شد

کتاب «ماجراهای فَنکِل» به نویسندگی جُرج مَکِی براون و ترجمه بهار علیزاده‌صبور از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ فصل‌های اول کتاب درباره‌ی شخصیت دگی‌جنی و چگونگی پیدا کردن بچه گربه‌اش به نام «فَنکِل» است و فصل‌های بعدی، داستان‌های گوناگونی را در بر دارد که با محوریت «فَنکِل» شکل می‌گیرد.

کتاب «ماجراهای فَنکِل» که برای گروه سنی «ج» و «د» (10 تا 14 سال) نوشته شده، روایت‌گر داستان دختر بچه‌ای یازده ساله به نام جنی است که در دویست سال پیش زندگی می‌کند و در خیالات خودش هم باورش شده که دختر خانمی نجیب‌زاده در قرن هجدهم است اما جز «سندر بلک» پیر که ناخدای کشتی بود کسی را نداشت که خیال بافی‌هایش را با او در میان بگذارد.

سندر و جنی رازهای زیادی را با یکدیگر در میان گذاشته بودند و در سرزمین‌هایی زندگی می‌کردند که برای مردم جزیره ناشناخته بود: سان‌فرانسیسکو، گرینلند، جزیره‌ای در اقیانوس آرام و دژی شیشه‌ای روی ماه.

دل جنی برای سندر تنگ می‌شد و این دلتنگی، مضطرب و ناراحتش می‌کرد. سندر پیر بود و اگر در خانه‌ی پسرش می‌مرد، تمام قصه‌های ارزشمندش نیز با او دفن می‌شد.

در یکی از این روزها بود که او یک بچه گربه پیدا کرد و این آغاز ماجراهای گوناگون برای او و گربه‌اش به نام «فَنکِل» می‌شود. 

«خیال‌باف»، «کشف»، «پادشاه دزدان دریایی»، «درمان»، «دزد کوچک سیبیلو که بال ماهی می‌خورد»، «گُل‌های رُز و مهتاب»، «انتقام، «زنگ انشا»، «برف» و... عنوان برخی از سرفصل‌های این کتاب است.

کتاب «‌ماجراهای فَنکِل‌» در 136 صفحه با شمارگان 4هزار نسخه به قیمت 5هزار و 500تومان در فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون عرضه می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.