پتانسیل بالای ایران در صادرات سیمان/ تولید حدود 75 میلیون تن سیمان در کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:کیفیت سیمان تولیدی داخل نسبت به سایر کشورها بهتر است اما باید در تولیدات آجر،سرامیک نهایت دقت انجام شود.

موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تولید سیمان در ایران بیش از حد نیاز کشور است، به طوریکه حدود 75 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود.

صادرات عمده محصول سیمان به عراق و کشورهای منطقه ای و نزدیک است ، اما ایران پتانسیل بالایی در جهت صادرات هر چه بیشتر سیمان به کشورهای غربی دارد و این در حالیست که خوشبختانه واردات سیمان نیز نسبت به صادرات آن به کشورها کمتر است.

حسینی صدر با اشاره به اینکه قیمت تمام شده سیمان در ایران نسبت به دیگر کشورها کمتر است گفت: دلیل اصلی آن ارزان بودن مصالح و نیروی کار  است. همچنین کارخانجات سیمان به دلیل ظرفیت بسیار پایین تا حدودی با مشکل رو به رو هستند.

وی در خصوص اینکه بیشتر مصالح ساختمانی اشتعال زا هستند اذعان داشت: باید در تولید مصالح ساختمانی نهایت دقت و کیفیت انجام شود تا کمتر ساختمان های کشور دچار احتراق گردند.

 البته لازم بذکراست کیفیت سیمان تولیدی داخل  نسبت به دیگر کشورها بهتر است اما باید در تولیدات آجر، سرامیک و مصالح  مانند دیگر کشورها مصالح ضد اسید و مقاوم در برابر حرارت تولید شود تا کمتر دچار آتش سوزی ساختمان در سطح کشور شویم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار