خودکفایی کامل در سوخت جت و بالگرد/ روزانه بیش از 200هزار دلار صرفه جویی ارزی داریم

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: پیش از این بخاطر تحریم ها با مشکل تأمین سوخت جت، بالگرد و هواپیماهای نمایشی موواجه بودیم که با تلاش توانستیم به تولید داخلی و خود کفایی دست یابیم.

فریدون جانکی مدیرعامل پالایشگاه آبادان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در ابتدای فعالیت این پالایشگاه تنها برای دستیابی به تولید بنزین تلاش می کردیم ولی امروز پس از دستیابی به تکنولوژی تولید برای کیفی سازی بنزین در سطح استاندارد جهانی و سازگار با محیط زیست تمرکز کرده ایم.

وی در ادامه افزود: در واحد شیرین سازی بنزین سوپر توانسته ایم به خودکفایی کامل در تولید سوخت انواع هواپیما و بالگرد دست پیدا کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان همچنین اظهار داشت: پیش از این برای تأمین سوخت جت و بالگرد و هواپیماهای آموزشی به خاطر تحریم با مشکل رو به رو بودیم اما با تلاش صنعتگران عرصه پتروشیمی موفق شدیم به خودکفایی دست پیدا کنیم و در پی آن روزانه بیش از 200هزار دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم.

جانکی در پایان در خصوص عملکرد این پالایشگاه گفت: روزانه 45 هزار بشکه تولید بنزین داریم و با راه اندازی سایر بخش های مرحله سه که مواد مورد نیازشان از واحد کت کراکر تأمین می شود روزانه 24 هزار بشکه بنزین سوپر یورو 4 و یورو 5 تولید می کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار