بهترین نرم افزار های اندروید در 2016

بسیاری از کاربران در بین هزاران برنامه موجود در در گوگل پلی به دنبال بهترین برنامه میگردند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرارگرفتن هزاران عنوان برنامه و بازی با کیفیت در پلی‌استور گوگل باعث شده کاربران موبایل در انتخاب گزینه مناسبی که به‌طور کامل مطابق با نیازهای آن‌ها باشد دچار تردید و سردرگمی شوند. این در حالی است که معیارهایی مانند تعداد دانلود، امتیازدهی و حتی نظرات کاربران می‌توانند به ابزارهایی موثر در کمک به کاربران برای انتخابی بهتر، مدنظر قرار گیرند. با این وجود، با نگاهی به لیست برترین‌های گوگل پلی در سال جاری می‌توانید نظر گوگل را نیز در خصوص بهترین برنامه‌ها و بازی‌های موجود در دسته‌های مختلف جویا شوید.

بهترین نرم افزار هایی آندروید در 12 ماه اخیر + تصاویر

در امتیازدهی سال جاری، عنوان بهترین بازی موجود در پلی‌استور گوگل به کلش رویال تعلق گرفت. البته جای تعجب هم نبود که عنوان محبوب عرضه شده توسط سوپرسل (شرکتی که سابقه ارائه دیگر بازی محبوب یعنی کلش آو کلنز را نیز در کارنامه خود دارد) با توجه به شروع خیره‌کننده و ثبت رکورد یک‌میلیون دانلود در همان ابتدای عرضه بتواند عنوان بازی سال را بدست آورد.

بهترین نرم افزار هایی آندروید در 12 ماه اخیر + تصاویر

در 12 ماه گذشته اضافه شدن بازی‌های ویدئویی مختلف به گوگل پلی را به ویژه از سوی توسعه‌دهندگان کشور ژاپن شاهد بودیم و در انتخاب سال جاری، Pokemon Shuffle توانست جایزه عنوان برتر جهانی را بدست آورد. بازی سرگرم‌کننده و در عین حال معمایی که مطمئنا شما را ساعت‌ها سرگرم خواهد کرد. 

این‌روزها بازی های ویدئویی از عناوینی که برای مدتی با آن‌ها مشغول باشید و سپس به سراغ گزینه‌های دیگر بروید فاصله‌ گرفته‌اند و با به‌کارگیری گزینه‌هایی مانند مراحل، چالش‌ها و امتیازهای مختلف، محیطی تعاملی‌تر و البته مهیا کننده شرایط برای تشویق هرچه بیشتر کاربر برای ادامه بازی را فراهم می‌آورند. خوشبختانه در این زمینه گوگل با ارائه سرویس‌های پلی گیمز توانسته به پیشرفت این شرایط کمک کند.

بهترین نرم افزار هایی آندروید در 12 ماه اخیر + تصاویر

از نظر گوگل، بازی Table Tennis Touch توانسته بهترین استفاده را از سرویس‌های گوگل پلی گیمز به عمل آورد. این بازی از دو حالت تک‌نفره و چند نفره به‌منظور جذب طیف گسترده‌ای از کاربران بهره می‌برد و برای کاربران و توسعه‌دهندگان، نمونه‌ای از استفاده ایده‌آل از Play Game Services شرکت گوگل به حساب می‌آید.

اگرچه نمی‌توان موفقیت‌های عناوینی مانند کلش رویال و یا کلش آو کلنز را انکار کرد اما همه توسعه‌دهندگان این شانس را ندارند تا در پرتو پشتیبانی شرکت‌هایی مانند سوپرسل به عرضه عناوین مختلف اقدام کنند. با این تفاسیر باید عناوین مستقل را به خاطر بهره‌گیری از طراحی مبتکرانه، پیاده‌سازی بدون مشکل المان‌ها و در نهایت تلاش بی‌وقفه توسعه‌دهندگان آن‌ها مورد تقدیری چندین برابری قرارداد. در سال جاری در میان عناوین مستقل، Alphabear توانست با ترکیبی از طراحی و عملکرد خوب، در دسته بازی‌های معمایی این انتظارات را برآورده سازد.

از بازی‌های اندرویدی که فاصله بگیریم، به تجارت تنگاتنگ در حوزه برنامه‌های اندرویدی می‌رسیم. در سال جاری عنوان بهترین اپلیکیشن اندرویدی به Houzz رسید که با بهره‌گیری از اینترفیس ساده، طراحی مینیمالیستی و المان‌های زیبا و چشم‌نواز توانسته این عنوان را نصیب خود کند. این موارد، با درنظر گرفتن این نکته که Houzz یک برنامه در دسته نرم‌افزارهای طراحی‌ داخلی است که به شما این امکان را خواهد داد تا ایده‌های طراحی دیگران را مشاهده و با الهام‌گرفتن از آن‌ها ایده جدید خود را بسازید، اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

وقتی صحبت از طراحی می‌شود، مطمئنا عنوان مورد علاقه گوگل یعنی طراحی متریال به ذهن کاربران اندرویدی خطور می‌کند. این در حالی است که با گذشت چندین سال، همچنان برخی از نرم‌افزارها موفق نشده‌اند این ایده را به‌طور کامل پیاده‌سازی کنند و البته برخی دیگر نیز اصلا تلاشی برای پیاده‌سازی متریال دیزاین به خرج نداده‌اند. با این تفاسیر، گوگل از نرم‌افزار اندرویدی Robinhood به عنوان محصولی که بهترین استفاده را از طراحی متریال به عمل آورده یاده می‌کند. اگرچه تعداد کاربرانی که به نرم‌افزاری اینچنینی برای خرید و فروش سهام نیاز دارند، بسیار محدود است اما این برنامه حداقل الگویی برای پیاده‌سازی متریال دیزاین توسط توسعه‌دهندگان خواهد بود.

شاید برخی از عناوین موجود در پلی‌استور گوگل از نگاه کاربران، نمونه‌هایی سنتی و فاقد المان‌های جذاب باشند اما همین عناوین می‌توانند با کمی تلاش توسعه‌دهندگان، به نمونه‌هایی جذاب و کاربردی تبدیل شوند. به عنوان نمونه می‌توان به نرم‌افزار NYT VR اشاره کرد که به عنوان خلاقانه‌ترین نرم‌افزار عرضه شده به پلی‌استور در 12 ماه گذشته، انتخاب شده است. برنامه‌ای که در واقع همان نرم‌افزار سنتی نیویورک تایمز اما در ترکیب با راهکارهای جدید برپایه واقعیت مجازی است تا نمایشی جدید و تجربه‌ای تازه پیش روی مشتاقان خبر قرار دهد.

بهترین نرم افزار هایی آندروید در 12 ماه اخیر + تصاویر

نرم‌افزار WAM که مخففی برای عنوان نرم‌افزاری World Around Me است هم اگرچه از تکنولوژی‌های جدید مانند واقعیت مجازی بی‌بهره مانده اما عنوان پیشگام در به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید را از آن خود کرده است. توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار اندرویدی از تکنولوژی واقعیت افزوده به‌منظور آگاه‌سازی کاربران از مناطق جذاب و حتی مسیرهای مورد نظر آن‌ها استفاده کرده‌اند. WAM با پوشش بیش از 200 کشور به شما تضمین می‌دهد که در سفر، راه خود را گم نخواهید کرد و البته لحظات خوشی را هم سپری خواهید کرد. 

منبع: آی تی ایران


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
كلش با آپديت جديدش خراب كرد من ديروز حذف كردمش.
آخرین اخبار