جزئیات اعطای فرهنگ‌کارت به ایرانی‌ها/ واریز یارانه 47 هزارتومانی فرهنگی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای طرح فرهنگ‌کارت، یارانه فرهنگی به ایرانیان می‌دهد.

جواد موحد مدیر توسعه و ترویج مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح اعطای فرهنگ‌کارت و واریز یارانه فرهنگی به ایرانیان گفت: فرهنگ‌کارت و یارانه فرهنگی به ایرانیانی که تمایل به استفاده از خدمات آموزشی، فرهنگی و اقتصادی مجازی را در محیط مجازی و رسانه‌های دیجیتال دارند، با ثبت‌نام و درخواست از طریق سایت farhangcart.ir امکان‌پذیر است و محدودیتی برای افراد متقاضی نیست. افراد پس از تکمیل ثبت‌نام فرهنگ‌کارت دریافت می‌کنند و یارانه فرهنگی آن‌ها به این کارت واریز می‌شود.

وی در ادامه افزود: برای این حرکت فرهنگی، زیرساختی در نظر گرفته شده است که برای خدمات‌رسانی فرهنگی و توسعه اقتصاد فرهنگی در حوزه محتوایی دیجیتال ایجاد شده است. با شروع اعطای فرهنگ‌کارت، چند سرویس فرهنگی و آموزشی در این سامانه وجود دارد و تعداد این سرویس‌ها به مرور افزایش خواهد یافت. این طرح برای ارائه‌کننده محتوایی که در شرایط عادی نیازمند جذب مخاطب استف حجم انبوه و قابل توجهی از مخاطب را فراهم می‌کند.

موحد در خصوص مزایای این کارت‌ اظهار داشت: دارندگان فرهنگ‌کارت به غیر از 47 هزار تومان یارانه آموزشی و فرهنگی برای استفاده از خدمات، 47 هزار تومان دیگر اعتبار رایگان در حوزه سلامت دریافت می‌کنند. همچنین مشمول پوشش بیمه 10 میلیون تومانی حوادث از طرف شرکت بیمه ما خواهند شد. 

وی با اشاره به بخش اقتصادی در حوزه آموزشی فرهنگ‌کارت بیان کرد: یک سرویس دیگر به نام سامانه آموزشی مجازی بورس وجود دارد که دارندگان فرهنگ‌کارت که مایل به آموزش اقتصادی در زمینه بورس هستند، پس از پایان دوره آموزشی کد بورس دریافت می‌کنند و می‌توانند در سازمان بورس فعالیت اقتصادی داشته باشند.

مدیر توسعه و ترویج مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بودجه این حرکت فرهنگی عنوان کرد: بخش عمده بودجه با حمایت مرکز رسانه‌های دیجیتال تامین و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این خصوص انجام شده است. 

وی با اشاره به رونمایی از این طرح فرهنگی در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: تخفیفات خوبی برای مخاطبان در نظر گرفته شده که 50 تا 70 درصد از طرف تولیدکنندگان محتواست. 

موحد با اشاره به اطلاع‌رسانی و تبلیغات این طرح فرهنگی گفت: در حال حاضر تبلیغات به‌شکل فراگیر نیست و در قالب بسته‌های نمایشگاهی و رسانه‌ای تهیه شده است. برنامه مستمر و پیش‌بینی شده ما این است که در نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال سراسر کشور ثبت‌نام انجام شود و افراد از 30 تا 40 درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به سرویس‌های آینده این طرح گفت: سینماهای برخی شهرها نیز برای تماشای فیلم برای دارندگان فرهنگ‌کارت، تخفیف 50 درصدی ارائه خواهند داد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
برای تشویق فرهنگی یان طرح عالی می باشد ، ولی باید این کارت در اختیار فرهنگی یان باشد از خانواده ها کم درآمدها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
به به افزایش 1500 تومانی یارانه چه شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
تخفیف ۵۰ درصدی بلیط سینما
آخرین اخبار