زاهدان؛

برگزاری فدراسیون‌های ورزشی مسابقات بین‌المللی در سیستان و بلوچستان

. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید فدراسیون‌های ورزشی مسابقات ملی و بین‌المللی را به میزبانی این استان برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ علی اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: هیأت‌های ورزشی در سیستان و بلوچستان فاقد اسپانسر هستند و بخش خصوصی آن طور که باید در این زمینه فعال نیست و به همین دلیل جوانان این استان فرصت حضور در بسیاری از رقابت‌ها را بر خلاف استعداد بالا از دست داده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید توجه فدراسیون‌های ورزشی را به سیستان و بلوچستان جلب کنیم تا اکثر رقابت‌های ملی و بین‌المللی را در این استان برگزار کنند.

این مسؤول بیان کرد: سیستان و بلوچستان بهترین نرخ پایه جمعیتی را دارد به طوری که جوانترین استان کشور است.

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی کرد و با استفاده از توان آنها کشور را در مسیر توسعه و آبادانی بیش از پیش قرار دهیم.

*لزوم توزیع امکانات ورزشی در روستاها

هاشمی تاکید کرد: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در روستاها مستقر هستند توجه به روستاها از نظر تامین امکانات ورزشی نیز ضروری است تا شاهد مهاجرت آنها به شهرها نباشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تنها ابزاری که زمینه ساز نشاط در سیستان و بلوچستان می‌شود، ورزش است زیرا از نظر امکانات تفریحی و هنری این استان جایگاه قابل قبولی ندارد.

این مسؤول گفت: این استان می‌تواند میزبان بسیاری از رقابت‌های ملی و بین‌المللی در رشته‌های کبدی، والیبال، بسکتبال، کشتی، کریکت و ورزش‌های آبی و ساحلی باشد.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان در راستای اهمیت به جوانان بخشدار، فرماندار و مدیران برخی از نقاط استان از میان جوانان انتخاب شده‌اند که شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه کاری آنها هستیم و مردم نیز از آنها رضایت دارند.

هاشمی با بیان اینکه از شمال تا جنوب این استان به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است، گفت: پروژه طرح توسعه بندر، گاز رسانی، راه آهن و آبیاری تحت فشار از جمله پروژه‌هایی است که در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به برطرف کردن معضل حاشیه نشینی را امسال در اولویت قرار داده‌ایم، افزود: 1200 روستا در سیستان و بلوچستان با تانکر آبیاری می‌شود.


گفتنی است، در این جلسه سمن‌‌های فعال در امور جوانان به تشریح عملکرد و مشکلات حوزه کاری خود پرداخته و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار