نخاله ها اجازه فرود به هواپیما را ندادند

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان گفت: یکی از باندهای فرودگاه مهرآباد به دلیل وجود نخاله به مدت چند دقیقه بسته بود، که به منظور پاکسازی باند فرودگاه، اجازه فرود به هواپیما داده نشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايی كشوری نقص فنی و تاخير در پرواز كيش - تهران هواپيمای ماهان كه منجر به دلهره مسافران اين پرواز شده باشد را تكذيب كرد.

رضا جعفرزاده اظهارداشت: نظر به انتشار اخباری تحت عنوان"پرواز كيش- تهران به خير گذشت"از طرف بعضی رسانه ها گفت: پرواز 1042 هواپيمای ماهان نه نقص فنی داشت و نه تاخير در رسيدن به فرودگاه مهرآباد.

وی ادامه داد: اين هواپيما به موقع ساعت 18:35 به فرودگاه مهرآباد رسيده است اما از آنجايی كه باند دوم فرودگاه مهرآباد در دست بازسازی و نوسازی است اشكال آنی و چند دقيقه ای سطوح پروازی اين فرودگاه موجب شد تا پروازهای اين فرودگاه در پروسه زمانی كوتاه 15 الي 20 دقيقه با تاخير انجام و به تبع آن هواپيمای كيش – تهران شركت هواپيمايی ماهان نيز 20 دقيقه پس از تايم تعيين شده قبلی اجازه فرود پيدا می كند.

مشاور رسانه ای رئيس و مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری گفت: لذا هيچ خطری آنگونه كه در برخی از اخبار آمده مسافران اين پرواز را تهديد نكرده و اشكالي در سيستم های هواپيما و حتی فرودگاه كه اين شائبه را تقويت كند وجود نداشته است.

علیاری مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان در گفتگو با خبرنگار افتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اطلاعاتی که خبرگزاریهای مختلف در خصوص  پرواز کیش - تهران به شماره پرواز 1042  منتشر کردند را به شدت تکذیب می کنیم.

نخاله ها اجازه فرود به هواپیما را نداد

وی با اشاره به اینکه این پرواز به موقع در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است افزود: یکی از باندهای فرودگاه مهرآباد به دلیل وجود نخاله به مدت چند دقیقه بسته بود ، بنابراین به دلیل پاکسازی باند فرودگاه اجازه فرود به هواپیما داده نشد.

تکذیب وجود نخاله در باند فرودگاه بین المللی مهرآباد 

علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین المللی  مهرآباد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب ادعای شرکت هواپیمایی ماهان مبنی وجود نخاله روی باند اظهار داشت: هیچ کونه نخاله‌ای روی باند فرودگاه مهرآباد وجود نداشته است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اطلاعیه روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص باند" 29 راست" یا همان باند دوم گفت: باند" 29 راست" این فرودگاه در چهار فاز، از هشت ماهه گذشت در دست عملیات نوسازی قرار گرفته که در صورت نبود مشکل  این باند در شهریور ماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

این در حالیست که باند عملیاتی فرودگاه مهرآباد باند 29 چپ است و هیچ گونه عملیات ساختمانی در این باند انجام نمی شود.

رستمی با اشاره به اینکه گاهی اوقات اشیاء خارجی به دلیل بادهای شدید روی سطح باند مشاهده می شود گفت: طبق قوانین بین المللی هر چند ساعت یکبار گروه عملیاتی فرودگاه بازدیدهای مختلفی از سطوح پروازی انجام می دهند که ممکن است به دلایل مختلف نظیر ترک خردگی سطوح پروازی یا وجود اشیاء خارجی به مدت کوتاهی باند برای رفع موانع  بسته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار