مهر تایید شوای نگهبان بر طرح سنجش و پذیرش دانشجو

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از تایید طرح سنجش و پذیرش دانشجو توسط شورای نگهبان خبر داد.

محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاییدیه طرح سنجش و پذیرش دانشجو اعلام کرد: طرح دوفوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب جلسه مورخ 26 اردیبهشت ماه 95 مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در بند الف ماده یک منظور از سابقه تحصیلی، نمراتی از دروس دوره سه سال آخر متوسطه است که مطابق اصول سنجش اندازه گیری از سوی وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد برگزار شده باشد.

همچنین بند ت ماده سه نیز درباره اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهایی دوره سه سال آخر متوسطه) آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش است.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه در بند الف ماده یک تعریف سوابق تحصیلی صراحتا نمرات سه سال آخر متوسطه ذکر شده، دیوان عدالت اداری، رای به ابطال تاثیر سوابق تحصیلی تا زمان محقق شدن کامل سه سال صادر کرده است. لذا با توجه به قانون مبنی بر اینکه تاثیر سوابق تحصیلی متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن، افزایش پیدا کند به استناد اصل 73 قانون اساسی بند الف ماده یک اصلاح و در آزمون های سال 95 و پس از آن اعمال می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار