موافقت مجلس با اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشگاهها/ تاثیر سوابق سال آخر در کنکور امسال

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: به منظور اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها مصوبه سال 92، مجلس با اصلاح دو بند از مواد یک و سه این قانون را با درخواست دو فوریت آن، موافقت کرد.

محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد تعداد 60 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بر اساس آیین نامه مجلس، با توجه به تصویب دو فوریت این طرح، بدون فوت وقت کمیسیون آموزش و تحقیقات باید نسبت به بررسی طرح مذکور اقدام کرده و نظرات خود را درباره آن تا 24 ساعت آینده به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: سپس، مجلس ملزم است بلافاصله آن را در دستور کار قرار داده و با توجه به دریافت نظارت موافقان و مخالفان، تصمیم اتخاذ کند.

روشن گفت: در صورت تصویب طرح، به شورای سنجش و پذیرش دانشجو اجازه داده می شود به جای سه سال آخر متوسطه، تنها سال سوم در کنکور سال جاری و در آزمون های سال قبل به تناسب آمادگی آموزش و پرورش، اخذ امتحانات مطابق اصول سنجش و اندازه گیری همچنین به روش سراسری، نهایی و مطابق استانداردهای آموزشی برگزار شده باشد، سابقه تحصیلی را محاسبه کنند.

معاون حقوقی وزارت علوم اظهار امیدواری کرد: با توجه به فرصت باقی مانده تا برگزاری آزمون سراسری 95، امیدواریم این طرح به تصویب مجلس برسد تا اضطراب از داوطلبان و خانواده های آنها مرتفع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا حذفش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا خاهشااا تاثیر معدلو حذف کنین
من دوسال دارم درس میخونم واس کنکور نذارین آیندمون تباه شه
من اشتباه کردم معدلم کم شد حالا می خوام جبران کنم دوسال از عمرمم گذاشتم
لطفا حذف کنید تاثیر معدل رو
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا تاثیر معدل را حذف کنییدددددددد
آخرین اخبار