کرمان؛

کبدچرب بدون علائم است

چاقی، دیابت نوع 2، افزایش چربی خـون از مهمترین علل بروز کبد چرب غیر الکلیک هستند

کبدچرب بدون علائم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کبد از حیاتی ترین ساختارهای بدن است که وظیفه متابولیسم بسیاری از مواد را بر عهـده دارد.

یکی از فعالیت های مهم کبد، ذخیره سازی و سوخت و ساز چربی ها در بدن است ،کبد طبیعی حاوی 5 گرم چربی در 100 گرم وزن خـود است هر گاه مـقـدار چربی به بیش از 5 درصد در آن افزایش یابد به این حالت کبدچرب گفته می شود.

کبد چرب غیر الکلیک و  الکلیک از انواع کبد چرب هستند در صورتی که کبد چرب بدون مـصرف زیاد الکل به وجـود آمده باشد،به آن کبـدرچـرب غیر الکلیک گفــته می شود.

عامل اصلی به وجــود آورنده بیماری کبد چرب الکلیک مصرف زیاد الکـل استر،مصرف همزمان الکل به همراه غذاهای چرب در ابتلا به این نوع بیماری نقش اصلی را ایفا میکند.

از دیگر عوامل بروز این بیماری می توان به رژیم غذایی نامناسب سن بالا ، سـوء تغـذیه، مصـرف برخی از داروهـا و برخــی از بیمــاری ها اشاره کرد.

در بیشتر موارد این بیماری بدون علامت است و با سونوگرافی، سی تی اسکن و بررسی های آزمایشگاهی و مـشاهــده ی بالا بــودن آنزیـــم های کـبــدی تشخـیص این بیماری ثابت می شود.

اما در برخی از موارد، شخص از ضعف و بی حـالی، خستگـی های دائم و احساس فشار و درد مبهم در ناحیه فوقانی و راست شکم شاکی است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کبد ، الکل ، چرب ، سوتغذیه ، دردشکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.