مشکلات بانکی مانع اصلی روابط ایران و اتریش

رئیس اتاق بازرگانی تهران کفت: فعالیت‌های بانکی از عمده‌ترین موانع پیش‌روی روابط تجاری دو کشور ایران و اتریش محسوب می‌شود.

محافظه کاری بانک‌های کشور مانع اصلی روابط ایران و اتریشبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در همایش تجاری ایران و اتریش در خصوص روابط تجاری کشور اظهارداشت: از دیرباز روابط حسنه‌ای به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین این دو کشور برقرار بوده و امید است استحکام این روابط بیش از گذشته شود.

وی درادامه اذعان کرد: اتریش به دلیل دارا بودن نمایندگی سازمان‌های بین‌الملل و صنعت پیشرفته جایگاه ویژه‌ای را در اروپا به خود اختصاص داده و در مقابل ایران نیز به دلیل داشتن پتانسیل‌هایی از جمله موقعیت استراتژیک، ثبات امنیت و قشر تحصیل کرده و جوان دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه است.

خوانساری با اشاره به بازار بکر کشور برای سرمایه گذاری عنوان کرد: رشد اقتصادی 4 درصدی طی سالهای آتی برای کشور پیش بینی و نیاز به سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری احساس می شود و در این زمینه اتریش می تواند حضور مثبت داشته باشد.

رئیس اتاق تهران با بیان اینکه ارتباطات بانکی مانعی برسر راه روابط تجاری است افزود : در حال حاضر محافظه کاری برخی بانک ها موانعی را برسر راه سرمایه‌گذاری‌های مشترک به وجود آورده است، علاوه بر این تنها دو بانک اتریشی توانستند با ایران ارتباط برقرار کنند و برای تسریع در برقراری روابط تجاری رفع این مشکل باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان بیان کرد: دورانی که هر دو کشور به فکر خرید و فروش بوده‌اند به پایان رسیده است و باید هرچه سریعتر اقدام به سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانکها ، اتریش ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار