وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:

روابط عمومي فعال، زمينه تحول و پويايي سازمان را فراهم مي كند

واعظی در همایش روابط عمومی با تاکید بر نقش بالاي رسانه در جهان با وجود فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي، تغییر نگرش در روابط عمومی را لازم دانست.

روابط عمومي فعال، زمينه تحول و پويايي سازمان را فراهم مي كندبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، در سومين همايش روابط عمومي هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، با اشاره به افزايش جايگاه روابط عمومي ها ادامه داد: روابط عمومي فعال مي تواند يك سازمان را متحول و پويا كند.

 واعظي با استقبال از برگزاري سالانه اين همايش تاكيد كرد: بايد انتقال تجربه داشت و از بحث هاي مختلف بهره برد. وي خواستار اشراف روابط عمومي بر برنامه ها و سياست هاي دولت در تمام زمينه ها شد و گفت: اين نگاه كلان در روابط عمومي ها موجب مي شود به درستي به انعكاس اقدامات و عملكرد ها پرداخت.

دكتر واعظي با تاكيد بر نگاه دولت نسبت به اشاعه ارزش هاي والاي اسلامي گفت: فعاليت در فضاي مجازي بايد متاثر از فرهنگ ايراني - اسلامي باشد.

وي اولويت برنامه دولت در سال جاري را اقتصاد مقاومتي، رونق اقتصادي و ايجاد شغل برشمرد و افزود: با توجه به اين كه ICT پيشران توسعه است، در اين چارچوب، زيرساخت هاي لازم را فراهم كرده ايم. 

وي با بيان اين كه در ابتداي كار دولت تنها 15 درصد از برنامه پنجم انجام شده بود ادامه داد: در دو سال گذشته، با وجود رسيدن به هدفگذاري برنامه پنجم قبل از اتمام دوره پنجم باز هم بايد با توليد محتواي فاخر، افزايش خدمات، حمايت از توليد اپليكيشن هاي داخلي و صادرات نرم افزار، زمينه گسترش حضور موثر و فعال را در فضاي مجازي به وجود آورد.

واعظي با تاكيد بر حمايت از جوانان فارغ التحصيل در اين حوزه گفت:  زمينه هاي فني و تخصصي و ارايه وام وجوه  اداره شده سبب ارتباط بين وزارت، ارتباطات، صنعت و دانشگاه شده كه فعال شدن سايت امام سجاد براي حمايت از شركتهاي فعال توليد محتوا نمونه آن است.

وي با ابراز اميدواري نسبت به  استفاده درست از فضاي مجازي در راستاي اهداف والاي نظام و مردم گفت: فضاي مجازي مي تواند معرف فرهنگ اسلامي- ايراني باشد، و نبايد نسبت به مسايل غير اخلاقي و آسيب رسان  به انديشه و دين بي تفاوت بود و در اين راستا از فضاي مجازي پاك حمايت مي كنيم. 

وزير ارتباطات با تاكيد بر اهيمت روابط عمومي و رسانه اظهار داشت: نقش بالاي رسانه درجهان با وجود فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي مضاعف شده و لازم است روابط عمومي با تغيير نگرش فرصت بهره برداري از آن را داشته باشد.

وي اين تغيير نگرش را  نگرش سنتي نسبت به جايگاه و نقش روابط عمومي لازم دانست و گفت: بايد ضمن  تمركز بر موضوع تغيير نگرش سنتي، با استفاده از افراد متخصص در زمينه هاي روابط عمومي، جامعه شناسي و روانشناسي با شناخت ابعاد جامعه زمينه ارتباط بهتر با مخاطبان را فراهم ساخت.

وزیر ارتباطات در ادامه خواستار بهره گيري روابط عمومي ها از فضاي مجازي جهت ارتباط بدون واسطه با مخاطبان شد و در پايان گفت: روابط عمومي بايد امين مردم باشد و با انعكاس مناسب اقدامات به مردم آنها را آگاه سازد و از سوي ديگر مطالبات مردم را هم به مسوولان انتقال دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.