وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایش برپایی نماز در گوشه‌ای از فیلم‌ها کافی نیست

جنتی گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرهنگ سازی برای نماز و اقامه آن با حضور قلب است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر اطلاعات و مسئولان اقامه نماز امروز یکشنبه 9 خرداد در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزارشد.

در ابتدای این مراسم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: جمهوری اسلامی اصولاً برپایه اقامه نماز و زمینه‌سازی برای گسترش ارزشهای دینی پایه گذاری شده و بر همین اساس تداوم یافته است.

وی افزود: اگرچه نابه‌سامانی‌هایی به خاطر گسترش بازی‌های بین‌المللی و ارتباطات رسانه‌ای در سطح جهان به وجود آمده اما تلاش‌های فعالان قرآنی و ستاد اقامه نماز نیز تاثیر خود را داشته است.

جنتی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در پیام خود برای همایش اقامه نماز به احساس مسئولیت جمعی و عزم راسخ همه ی دست اندرکاران نماز برای توسعه فرهنگ نماز و پیش گیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرده‌اند.

وی افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرهنگ سازی برای نماز و اقامه آن با حضور قلب است.

جنتی بیان کرد: برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ستاد اقامه نماز و دیگر مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده و تاکید می‌کنم که این مسئله را باید جدی بگیریم.

وی خاطرنشان كرد:  اقامه نماز به جماعت دارای فضضیلت‌های بسیاری است که در اقامه آن به صورت فرادی نیست.

جنتی در رابطه با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: چاپ کتب فرهنگ‌ساز در زمینه نماز و حمایت از فیلم‌ها و هنرهای نمایشی و تجسمی که به نماز و فضائل اخلاقی که نتیجه اقامه نماز هستند، از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: نمایش برپایی نماز در گوشه ای از فیلم‌ها کافی نبوده و باید به فضیلت های اخلاقی مانند راست گویی و وفای به عهد که نتیجه آن هستند پرداخته شود.

جنتی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان اقامه نماز باید با برپایی نماز به نحو جذاب و ارائه برنامه های فرهنگی متنوع در مساجد کودکان، نوجوانان و جوانان را نیز جذب کنند که این امر رسالتی بزرگ بر دوش همه مسولان جمهوری اسلامی ایران است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار