رئیس پلیس آگاهی کشور خبر داد:

وقوع 25 درصد از سرقت‌های کل کشور در استان تهران

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: 25 درصد از کل سرقت‌های که در سراسر کشور اتفاق می‌افتد در استان تهران انجام می‌شود.

وقوع 25 درصد از سرقت‌های کل کشور در استان تهران
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی کشور در حاشیه همایش روسای پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 94 قرارگاه مبارزه با سرقت، فعالیت خود را با شدت دنبال کرد و در مجموع دو جرم سرقت و قاچاق کالا در اولویت‌های پلیس قرار گرفت که در این راستا قرارگاه سرقت و قرارگاه مقابله با قاچاق کالا شروع به فعالیت کردند.

وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته کشفیات خوبی در زمینه سرقت داشتیم و با کاهش 5.5 درصدی سرقت روبرو بودیم.

رئیس پلیس آگاهی کشور بیان داشت: با رصد 14  استان کشور مشخص شد که 25 درصد سرقت‌ها در کشور فقط در استان تهران رخ می‌دهد.

سردار مقیمی بیان داشت: در سراسر کشور وقوع 3 درصدی جرم را شاهد بودیم که برای کاهش بیشتر آن نیازمند همکاری سازمان‌های زیادی هستیم.

وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش سرقت برخورد با معتادین ولگرد است.

رئیس پلیس آگاهی کشور بیان داشت:  52 درصد سرقت‌ها از نوع  خرد و 48 درصد آنها  از نوع پر اهمیت و کلان به مانند سرقت منازل، بانک‌ها و خودرو است که بیشتر تمرکز پلیس روی این گونه سرقت‌ها است.

سردار مقیمی تصریح کرد: در بیشتر موارد اموال سرقتی به دست می‌آید اما در مورد سرقت از منازل که بیشتر اموال سرقتی از نوع طلا، ارز و نقدینگی است اموال بعد از شناسایی سارق از بین رفته است، اما تقریبا در بیشتر سرقت‌های خودرو اموال کشف می‌شود.

وی افزود: پلیس سعی دارد تا حد امکان اموال را به مال باختگان باز گرداند و در صورت عدم کشف اموال طبق قانون مال به مال باخته بازگردانده می‌شود و در برخی مواقع نیز سارق متعهد به خرید مال سرقتی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی کشور بیان داشت: قصد داریم با راه اندازی سامانه‌ای از اموال کشف شده کار بازگردانی اموال را  به مال باختگان تسریع کنیم در این زمینه به مردم سفارش می‌شود شماره سریال اموال خود را یادداشت و نگهداری کنند، همچنین قصد داریم با شرکت‌های فروشنده معروف، وارد تعامل شویم تا فروشندگان، سریال کالاها را در فاکتورهای فروش ثبت کنند.

سردار مقیمی گفت: در سال‌های گذشته تجهیز آزمایشگاه‌ها از اولویت‌های پلیس بوده و در سال 94 نسبت به سال 93 ، 120 هزار کشفیات از طریق آزمایشگاه‌های علمی انجام شده است.

وی افزود: تاکنون 20 نفر از مجموعه پلیس به علت این که قادر به استفاده روش‌های علمی نبوده‌اند از ادامه همکاری با پلیس بازمانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار