وحدت حوزه و دانشگاه دو بال انقلاب اسلامی/ دانشگاه اسلامی موجب پیشرفت جامعه می‌شود

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب پیشرفت کشور و اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) صبح امروز در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) در حرم مطهر با اشاره به ورود دانشجویان به مبارزه علیه طاغوت اظهار داشت: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی وحدت حوزه با دانشگاه است و این بارزترین مسئله پیروزی انقلاب و اندیشه ناب الهی حضرت امام راحل است.

وی بیان کرد: توکل بر خدا و وحدت کلمه علت پیروزی انقلاب بود و هر کجا که این وحدت مورد هدف قرار گیرد باید مردم بدانند که کشور و انقلاب در خطر است و دشمنان قسم خورده بقای انقلاب را نشانه گرفته‌اند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این وحدت همانند دو بالی است که باعث تعالی جامعه می‌شود و هر لحظه که وحدت بیشتر باشد دانشگاه و آرمان‌های این انقلاب به سعادت می‌رسد.

اسلامی شدن جامعه تحت سایه دانشگاه اسلامی محور
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام رضا صدیقی معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های ایران گفت: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت امام (ره) اطاعت و بندگی خالص خدا است و امام خمینی با رهبری این انقلاب اسلامی کشور و ملتمان را از بردگی و زنجیرهای آن آزاد کرد.

وی بیان کرد: این انقلاب ثمره روح پرفتوح امام راحل است که در دنیا سبب درخشش کشورمان شده و مسلمانان جهان با نگاه اسلام ناب محمدی و علوی را دور هم جمع کرده است.

صدیقی ابراز داشت: ملت ما باید راه امام و شهدا را در پیش گیرد تا اسیر نفس شیطانی خود نشده که رضایت خدا در همین مسئله است.

معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های ایران یادآور شد: امروز با مردی میثاق می‌کنیم که با اسلامی کردن دانشگاه‌ها درهای جهنم را بر روی دانشجویان و جوانان بست و راه بهشت را به دانشجویان و دانشگاهیان نشان داد.

وی گفت: اگر دانشگاه اسلامی شود جامعه و جوانان به تبع تحت الشعاع این مسئله قرار گرفته و در مسیر رشد، پیشرفت و اسلامی شدن گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار