سیستان

10هزار هکتار از اراضی منطقه سیستان به آبیاری نوین مجهز می شود

معاون اجرایی طرح انتقال آب با لوله به مزارع دشت سیستان گفت: 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه تا پایان سالجاری به سیستم آبیاری نوین توسط لوله مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان،؛غلام حیدر ذورقی افزود: پنج هزار هکتار دیگر نیز تنها کار لوله گذاری آن در این مدت انجام می شود.

وی گفت: عملیات نقشه برداری کل اراضی دشت سیستان انجام شده و نقشه کاداست آن نیز به اتمام رسیده و در حال حاضر با مشاوران جدید در حال تطبیق این نقشه ها هستیم.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح سه ساله است افزود: 745 میلیون دلار برای اجرای طرح انتقال آب با لوله به مزارع دشت سیستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 500 میلیون دلار این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و 245 میلیون دلار بخش دوم اعتبار این طرح نیز از محل اعتبارات تخصیصی به رودخانه های مرزی تامین می شود.

معاون اجرایی طرح انتقال آب با لوله به مزارع دشت سیستان افزود: برای هر چهار هکتار زمین یک کنتور در نظر گرفته شده اما این طرح هنوز قطعی نشده و در حال بررسی این موضوع هستیم.

ذورقی بیان کرد: پیمانکاران این طرح باید آب را به صورت کاملا مکانیزه به روستاها برسانند و حوضچه هایی برای نصب منصوبات در این محل ها احداث کنند.

وی خاطر نشان کرد: تشکل های اجتماعی از مردم در حال شکل گیری است که به آنها آموزش های خاصی در مورد نحوه مدیریت آب در منطقه سیستان داده می شود که در آینده بتوانند این طرح را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه 17 پیمانکار در حال حاضر کار این طرح را انجام می دهند گفت: مدت زمان احداث ایستگاههای پمپاژ آب و خطوط اصلی 18 ماه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار