طی تذکری اعلام شد:

کواکبیان: رای‌گیری دست‌جمعی اعتبارنامه‌های نمایندگان خلاف آیین‌نامه است

نماینده تهران نسبت به تایید اعتبارنامه به صورت گروهی اعتراض کرد که لاریجانی این اعتراض را وارد ندانست.

کواکبیان: رای‌گیری دست‌جمعی اعتبارنامه‌های نمایندگان خلاف آیین‌نامه است/ لاریجانی: بر اساس آیین‌نامه جدید هیچ مشکلی وجود ندارد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر طی تذکری بر اساس ماده 33 آیین‌نامه داخلی در صحن علنی امروز سه‌شنبه 11 خرداد خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: با توجه به این ماده باید گزارش هر شعب در مورد هر نماینده به صورت انفرادی خوانده شده و مورد رای‌گیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید تک تک اعتبارنامه‌ها به صورت فردی تایید شده تا حداقل ما نماینده هر حوزه را بشناسیم.

کواکبیان تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم این رای‌گیری تند تند انجام می‌شود تا شما هر چه زودتر هیئت رئیسه دائم را انتخاب کنید.

علی لاریجانی رئیس موقت مجلس در پاسخ به تذکر کواکبیان اظهار داشت: آیین‌نامه داخلی مجلس تغییر کرده است.

وی ادامه داد: اکنون شعب مانند کمیسیون‌ها عمل می‌کند یعنی زمانی که کمیسیون‌ها در گذشته گزارش می‌کردند ماده به ماده رای‌گیری می‌شد اما اکنون با تغییر آیین‌نامه اگر گزارشی صد ماده نیز داشته باشد به صورت یکجا خوانده شده و رای‌گیری می‌شود.

لاریجانی بیان داشت: لذا شعبات گزارش خود را در مورد اعتبارنامه‌های افراد اعلام می‌کنند و کسی هم در صحن حق اعتراض به اعتبارنامه‌ها را ندارد زیرا طبق آیین‌نامه جدید باید طی سه روز گذشته اعتراض خود را اعلام می‌کرد.

رئیس موقت مجلس بیان داشت: روز گذشته با معاونت قوانین هم در این مورد بحث کردیم و این عملکرد را مغایر با آیین‌نامه جدید ندیدیم.

لاریجانی خطاب به کواکبیان گفت: صحبت شما از لحاظ رویه درست است و همان طور که شما در مجلس هشتم تشریف داشتید به صورت تک تک اعتبارنامه‌ها بررسی می‌َشد اما با تغییر آیین‌نامه دیگر مشکلی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار