کرمانشاه؛

کارخانجات آرد و نانوایی های استان کرمانشاه زیر ذره بین بازرسان

مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسان این اداره از 16 کارخانه آرد فعال به صورت مستمر بازرسی، نمونه برداری و آزمون به عمل می آورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمودرضا نیازی گفت: در یک سال گذشته تعداد 35 بازرسی فنی ادواری از کارخانجات آرد و 67 نمونه برداری از خط تولید و انبار این واحدها صورت گرفته است.

وی ادامه داد:نتایج آزمون 10 نمونه آرد در فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی، شامل رطوبت، خاکستر بر مبنای ماده خشک با استانداردهای مربوطه مغایرت داشته اند که منجر به 4 فقره تذکر و اخطار به کارخانجات آرد جهت رفع نقص و رعایت الزامات استاندارد گردید.

نیازی افزود:تعداد 33 فقره آزمون بلانکیت از نمونه های آرد تولیدی در کارخانجات و نانوایی های استان توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است بلانکیت (جوهر قند) یک ترکیب شیمایی است که باعث کوتاه شدن زمان تخمیر و منجر به سفیدی نان می شود و کاملا سرطان زا است.

وی گفت: تعداد 88 بازرسی مشترک از کارخانجات آرد و نانوایی های سطح استان به منظور کنترل کیفی آرد و نان مصرفی و برخورد سریع با واحدهای متخلف در محل صورت جلسه و منجر به تشکیل پرونده حقوقی گردید.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، آرد ، نانوا ، زیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.