همه چیز درباره پرونده 9 ساله«نگین غرب»/از تسویه 1000 میلیاردی تا علت طولانی شدن دادرسی

پس از انتشار آگهي پیش‌فروش پروژه «نگین غرب» هزاران نفر برای پیش خرید ساختمان‌هایی هجوم آوردند که وجود نداشت.

//////محسنی///منتشر نشود/نگین غرببه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،ماجراي پروژه نگين غرب از سال 1379 و در پي انتشار آگهي پيش فروش واحدهاي تجاري و مسكوني مجتمع نگين غرب انجمن انبوه سازان شفق آغاز شد.

هزاران نفر اقدام به سرمايه‌گذاري در اين مجتمع كردند که قرار بود ساختمان‌هاي پيش فروش شده طي 24 ماه به متقاضيان واگذار شود، امري كه البته پس از گذشت چند سال از زمان مقرر هنوز محقق نشده است.

*فریب مردم از طریق طرح ادعای فروش منازل ارزان قیمت

سید احمد زرگر رئیس شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران با اشاره به روند رسیدگی به این پرونده، اظهار کرد: متهمان پرونده از سال 79 از طریق مانورهای متقلبانه و تحت عنوان ساخت منازل ارزان قیمت، به دفعات مبادرت به اخذ وجوه کلان نموده و با منابع مردم ضمن شرکت در مزایده‌های عمومی و تطمیع برخی متصدیان دستگاه‌های ذیربط، امتیازات ویژه‌ای را در خصوص نحوه خرید و مجوزهای ساخت و ساز اخذ کردند و با گذشت مدتی به بهانه‌های مختلف برخی از مالباختگان را برای انصراف از پروژه‌های ثبت نام شده ترغیب کرده و از این رهگذر با افزایش قیمت املاک خریداری شده و فروش برخی از آن ها، ظرف مدت چند سال صاحب میلیاردها تومان ثروت بادآورده شده اند.

این مقام قضایی در ادامه افزود: متهمان برای فریب مالباختگان همواره تعدای واحدهای مسکونی را نیز در دست ساخت قرار داده و درباره مشترکین این قبیل پروژه‌ها، قرارداد تنظیمی را به دو قرارداد اصلی و متمم تقسیم کرده و در قرارداد اصلی، قیمت واحدهای مسکونی خود را بسیار نازل تعیین و با انجام تبلیغات، مبالغ دیگری را به هنگام تحویل واحدهای مسکونی از مشترکین مربوطه در قالب قرارداد متمم دریافت می‌کردند.

رئیس شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران با اشاره به اینکه، کلیه قراردهای تنظیمی با مردم از سوی متهمان پرونده توسط 31 شرکت آنان انجام پذیرفته، از نحوه ثبت شرکت انتقاد کرد و بازنگری در خصوص فرآیند ثبت و تشکیل شرکت را برای مجرمین و اشخاص بدسابقه ضروری دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین زرگر با بیان اینکه پرونده‌ای جداگانه برای بررسی و ریشه‌یابی مشکلات در حوزه کلاهبرداری انبوه تشکیل داده است، یادآور شد: در این خصوص متعاقبا گزارش مستندی را برای ریاست قوه قضاییه تهیه و تنظیم خواهیم کرد.

تأخير در ساخت ساختمان‌هاي از پيش قول داده شده باعث شد تا متقاضيان واحدهاي مسكوني مجتمع نگين غرب در تاريخ يازدهم اسفندماه سال 86 تجمعي را در برابر قوه قضاييه براي رسيدگي به اعتراض خود مبني بر رسيدگي به درخواستشان برگزار كنند.

*آزادی با وثیقه 700 میلیاردی

پس از اولين شكايت جمعي ازدست اندركاران مجتمع نگين غرب، متصدي ساخت واحدهاي مسكوني اين مجتمع دستگير شد كه با سپردن قرار وثيقه 700ميليارد توماني از زندان آزاد شد.

پيش از اين رئيس انجمن مجتمع نگين غرب با اشاره به ثبت نام 5هزار نفر در پروژه مجتمع مسكوني نگين غرب گفته است از اين تعداد تنها به 1500 نفر واحدهاي مسكوني واگذار شده است.

با اين همه بنا بر اظهارات رئيس كل دادگستري استان تهران در سال 87 پس از گذشت 8 سال از زمان ثبت نام متقاضيان هنوز مشكل 1500 مالباخته حل نشده است.

*فراخوان دادگستری

دادگستري كل استان تهران نيز پس از این ماجرا اعلام كرد که پيش خريداران پروژه نگين غرب كه تا كنون وضعيتشان مشخص نشده در اسرع وقت (طي مدت 15 روز از تاريخ 27/8/87) جهت تعيين واحد و اخذ تائيديه محضري به دفتر خانه شماره 644 مراجعه كنند.

در اطلاعيه دادگستري كل استان تهران آمده بود كه در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر مراتب به منزله انصراف تلقي و واحد تعيين شده به اعضاء ديگر با توجه به تاريخ قرارداد واگذار خواهد شد.

همچنين بنا بر اطلاعيه دادگستري تهران اعضايي كه تمايل به دريافت زمين ندارند بايد پس از مهيا شدن شرايط و امكان فروش اراضي تقاضاي خود را به هيئت منتخب ارائه كنند.

رئيس كل دادگستري استان تهران در آذرماه همان سال گفت: مشكل تمامي مالباختگان طي يك الي دو ماه آينده حل خواهد شد.

*شکات بیشتر می‌شوند

اما دادسراي عمومي و انقلاب تهران در خرداد سال 89 با صدور اطلاعيه‌اي از شكات پرونده موسوم به نگين غرب خواست در اسرع وقت نسبت به معرفي نماينده پيشنهادي خود اقدام كنند.

‌در اين اطلاعيه آمده بود: ‌با توجه به اينكه در نظر است از نمايندگان شكات در پرونده ‌محكومين "فروغي" و "رياضي" (‌انبوه‌سازان شفق و مرواريد‌) در هيئت پيگيري و حل مشكل اين پرونده استفاده شود، به كليه شكات و افراد ذي‌نفع (‌داراي قرارداد‌) اعلام مي‌شود نماينده پيشنهادي خود را از طريق سايت www.tehrandad.ir ظرف مدت يك هفته از تاريخ 24 لغايت 31 خرداد‌ماه جاري معرفي كنند.

پس از درج اين اطلاعيه در سايت فو‌ق، مراسم تعيين نمايندگان شكات با حضور نمايندگان دادستاني و شعبه‌هاي دادگاه تجديدنظر تهران صورت خواهد گرفت‌.

*حکم دو نفر از متهمان پرونده نگین غرب

دادسراي عمومي و انقلاب تهران چندی پس از این ماجرا اعلام کرد که شعبه 29 دادگاه انقلاب اسلامي بر اساس كيفرخواست صادره و به استناد ماده 2 قانون نحوه مجازات اخلالگران در نظام اقتصادي كشور يكي از متهمان را به 20 سال و نفر دوم را به 12 سال زندان محكوم كرد؛ دادگاه همچنين متهمان را به رد مال به نفع شاكيان محكوم كرد.

*توقیف اموال متهمان پرونده نگین غرب

نماینده رئیس قوه قضائیه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دی ماه همان سال(1389) در مورد آخرین نتایج رسیدگی به پرونده نگین غرب گفت: به تمامی افرادی که در این پروژه با آنان قرارداد بسته شد طبق قرارداد واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.
زرگر ادادمه داد: در فاز اول که تا یک ماه و نیم دیگر تکمیل می‌شود 600 واحد مسکونی تحویل مردم داده شده و تا سال دیگر نیز 900 واحد مسکونی دیگر ساخته و تحویل می‌شود.

*تلاش برای رسیدن شکات به پولشان

اژه ای، سخنگوي دستگاه قضا درباره رسيدگي‌هاي قوه قضائيه به پرونده نگين غرب نيز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سال 90 گفت: در اينگونه پرونده‌ها تلاش دستگاه قضايي اين بوده و هست كه با محكوم كردن فرد يا افراد متخلف و مجرم، شكات به حق خود برسند.

قوه قضائيه در اين پرونده زحمات بسياري كشيد و تمام اين زحمات در راستاي احقاق حقوق شكات بوده است. متأسفانه ما در هنگام خريد يا فروش كالا يا چيز ديگري توجه چنداني به قرارداد نداريم و گاه حتي آن را مطالعه نمي‌كنيم و بدون مطالعه آن را امضا مي‌كنيم.

وی ادامه داد: با توجه به احساس مسئوليت خود، نبايد بي‌جهت جامعه را ملتهب نشان داد. متأسفانه برخي از اخباري كه منتشر مي‌شود، دروغ است، برخي نيز بزرگنمايي مي‌شود و حتي برخي مربوط به سال‌هاي گذشته است.

*اطاله دادرسی پرونده نگین غرب، به نفع شاکیان

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با اطاله دادرسی این پرونده گفت: اطاله دادرسی در پرونده نگین غرب به نفع شاکیان بوده و آن چه اکنون به دست آنان رسیده است نتیجه تلاش قوه قضائیه بود.

اژه‌ای افزود: با این پرونده و پرونده‌های مشابه به سه صورت می‌توان برخورد کرد یکی اینکه صرف نظر از این که شاکی به حق خود می‌رسد یا نه فقط براساس قانون حکم صادر و اجرا کنیم و خود را کنار بکشیم که درمورد این پرونده هم این کار ممکن و راحت‌ترین بود و زمان زیادی هم نمی‌برد.

وی ادامه داد: راه دیگر رسیدگی به چنین پرونده‌هایی این است که تلاش شود ضمن رسیدگی به جرایم مجرمان، شاکیان هم به حق خود برسند.

دادستان كل كشور افزود: شاکی معمولا در مرحله اول پول و حق خود را و در مرحله دوم مجازات مجرم را می‌خواهد.

وي گفت: راه سوم رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها این است که قاضی کاری به بقیه مسائل ندارد و حکم را صادر می‌کند و خود را کنار می‌کشد و توپ را در زمین اجرای احکام می‌اندازد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده نگین غرب تاکید کرد: در این گونه پرونده‌ها تلاش دستگاه قضایی بر این بوده است که ضمن مجازات مجرم‌، شاکیان هم به حق خود برسند.

*علت طولانی شدن دادرسی چه بود؟

وی با بیان اینکه دو مسئله موجب طولانی شدن این گونه پرونده‌ها می‌شود افزود: یک مسئله خود شاکیان هستند که در زمان انعقاد قرارداد توجه لازم را به مفاد آن نمی‌کنند و در برخی بندها اختلاف نظر می‌شود و در برخی موارد می‌توان آن را به نفع متهم و در برخی موارد به نفع شاکی تفسیر کرد.

وی گفت: در برخی موارد دستگاه قضایی تلاش می‌کند اموال متهمان را شناسایی کند که بخشی از این اموال معارض دارد و آن مقداری هم که معارض ندارد برای پرداخت بدهی‌های متهم کفایت نمی‌کند و در چنین مواردی قوه قضائیه می‌تواند به راحتی حکمی را صادر کند و خود را کنار بکشد اما چون می‌خواهد افراد را به حق خود برساند بنابراین تلاش‌هایی در این زمینه انجام می‌دهد که در پیچ و خم رسیدگی‌ها و احقاق حق وقت گیر می‌شود.

دادستان كل كشور با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در خصوص پرونده نگین غرب خیلی زحمت کشیده است گفت: البته بی اشکال هم نیست اما همه این زحمات برای احقاق حق بوده است و اگر از راه ساده اول اقدام می‌کرد ممکن بود همین مقداری هم که به دست شاکیان رسیده است محقق نمی‌شد و اکنون نیز همه تلاش قوه قضائیه این است که افراد را به حق خود برساند.

*پرداخت 120 میلیارد تومان به مالباختگان تا سال 92

سخنگوي دستگاه قضا همچنين طي اردیبهشت ماه سال 92 در رابطه با همین پرونده اعلام کرد: باید توجه داشته باشید که گاهی برخی پرونده‌ها نظیر پرونده نگین غرب پرونده‌هایی است که نمی‌توان تصمیم صرفاً قضایی گرفت.

دادستان کل کشور گفت: اخیراً یکی از مسئولان رسیدگی به این پرونده موفق شده بالغ بر 120 میلیارد تومان دیون مردم را از دست کلاهبرداران آزاد کند اما هنوز هم نمی‌توان کل دیون را پرداخت کرد.

اما باید دید که رسیدگی طولانی مدت این پرونده آن را مختومه اعلام خواهد کرد یا خیر، البته امید می‌رود تمامی ضررهای وارده به مالباختگان پرداخت شود که قطعا با تلاش دستگاه قضایی و رسیدگی عمیق به این مساله به دور از حواشی و بازپس گیری اموال مالباختگان به احیای دوباره حق و عدالت بپردازد.

*روند تسویه حساب با مشترکین

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر رئیس شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران آذرماه 93 در مورد آخرین وضعیت پرونده نگین غرب و مروارید غرب، گفت : این پرونده تا پایان شهریور ماه سال 94 مختومه می‌شود و قبل از آن وضعیت شکات تعیین تکلیف خواهد شد.

وی یادآور شد: زمان ارجاع پرونده به شعبه 36، تعداد کل مشترکین 15 هزار و 42 نفر بود که با تلاش همکاران با تعداد 8280 نفر به ترتیب از طریق تکمیل و تحویل 1327 واحد مسکونی و تسویه نقدی 6953 نفر تسویه حساب کامل انجام شده است.

زرگر ادامه داد: بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تسویه حساب با مالباختگان پرونده از اموال متهمان و بخش دیگر را از بدهکاران متفرقه و شکاتی که در لیست تحویل واحدهای مسکونی بوده و بابت بخش پایانی تعهداتشان، منابعی را پرداخت نموده اند، تامین شده است.

*محاسبه حق شکات نگین و مروارید غرب با فرمولی خاص

وی با اشاره به روند محاسبه حقوق شکات پرونده اظهار کرد: برای محاسبه حقوق افراد بدواً نرم افزار بسیار دقیقی طراحی و به تعداد واریزی شکات و تاخیرات آنان در واریز وجه به نسبت قرارداد رسیدگی و کاردکس ریالی آنان را تهیه و سپس با یک فرمول کاملاً دقیق، متناسب با پرداخت شکات و تعیین درصد تحقق قرارداد، ارزش واحدهای مسکونی را در زمان تسویه حساب با نظر کارشناسان دادگستری تقویم (متناسب با همان درصد تحقق یافته) و قدرالسهم ریالی شکات را تعیین و پرداخت نمودیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین زرگر در رابطه با تعیین قسمت ساختمان جهت پرداخت به شکات افزود: با استعلام از بانک مرکزی و از بنگاه های معاملاتی منطقه تا 70 متر به ازای هر متر 2 میلیون و 450 هزار تومان و از 70 متر به بالا هر متر 2 میلیون و 250 هزار تومان و از صد متر به بالا متری 2 میلیون و 150 هزار تومان در نظر گرفته شد که بر این مبنا افراد به ازای هر میزان متر که طلب داشتند وجوه خود را دریافت کردند.

رئیس شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران تاکید کرد: دستگاه قضایی هر زمان که حقی از کسی ضایع شود و مظلومیت این افراد را ببیند، تمام برنامه ریزی خود را برای احقاق حقوق آنها انجام می دهد و تلاش خواهیم کرد تا آخر شهریور سال 1394 این پرونده را به سرانجام برسانیم و هنوز احکام پرونده برای متهمان صادر نشده است.

*تکلیف شاکیان چه می‌شود؟

سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری دهم اردیبهشت 95 قول داد: 744 نفر نیز به زودی تسویه می شوند. نزدیک به 11 هزار نفر تعیین تکلیف شده و بقیه نیز فی الجمله برنامه ریزی شده. در حال تلاش هستیم بقیه افراد بر اساس برنامه، استیفای حق شوند. اینها محکوم شده اند ولی حکمشان قطعی نشده است تا مشکل حل شود.

او در پاسخ به اینکه چرا به برخی از شکات اجازه گرفتن وکیل داده نمی شود، گفت: این که برخی شکات می گویند اختیار گرفتن وکیل ندارند، مسئله دیگری است. نزدیک به 70میلیارد تومان اخیرا از یکی از متهمان کشف شده بود که با ترفند این متهم به بستگانش منتقل شده بود. این را باید در نظر گرفت وجهی ندارد مال باخته وکیل نگیرد. ولی اگر قرار باشد 15 هزار نفر هر روز بروند و بیایند، برای دادگاه مشکل ایجاد می شود. برای همین مقرر شد برای تعدادی از شکات، نماینده تعیین شود.

*تسویه هزار میلیاردی با شکات

روز گذشته زرگر گفت:‌ پرونده نگین غرب 15 هزار شاکی دارد و در حال حاضر با 10 هزار نفر تسویه حساب کرده‌ایم.
وی افزود: در واقع به این افراد هوا فروخته شده بود و زمینی در کار نبود، به همین دلیل مجبور شدیم به این افراد بگوییم اگر بخواهید زمین بگیرید دو یا سه سال طول می‌کشد؛ لذا بیایید بر اساس قیمت روز ساختمان پول را دریافت کنید. بر همین اساس یک نرم افزار تهیه و مطالبات هر فرد محاسبه شد.

زرگر با ذکر مثالی ادامه داد: اگر کسی صد متر زمین طلب داشت به قیمت روز 245 میلیون تومان دریافت کرد.
زرگر رئیس شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران افزود: در مجموع در این پرونده تاکنون حدود هزار میلیارد تومان پول به مردم داده شده است.

*یکی از متهمان پرونده «نگین غرب» آزاد شده است

وی درباره‌ همکاری متهمان در این پرونده نیز گفت: یکی از متهمان به نام فروغی خیلی خوب همکاری کرد و ما هم خیلی خوب با او کنار آمدیم و در تجدیدنظر حکم قطعی 20 سال حبس صادر شد و وی درخواست آزادی مشروط کرد که اکنون هم با آزادی مشروط آزاد است، اما در اختیار دادگاه است و همکاری می‌کند.

وی در پایان گفت: متاسفانه یکی دیگر از متهمان به نام ریاضی مقداری اذیت کرد، اما این اواخر نیز همکاری می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناهیدهاشمیان ومجید رستمی
۰۳:۱۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
باسلام از سال ۸۱ از انبوه سازان شفق باغچه خریداری کردیم وهربار که مراجعه کردیم مارو پاس دادن به جای دیگه ۱۰۰ باربیشتر به شعبه ۳۶ مرجعه کردیم وهربار گفتن برید بهتون خبرمیدیم ۱۸ ساله بلاتکلیف هستیم لطفا جوابگو باشید ما زمینمون رو میخوایم اگر این پول رو شمال زمین خریده بودیم الان میلیاردها پولش بود باید به کجا مراجعه کنیم برای احقاق حقمون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
در مورد پروژه حسن اباد فشافویه می؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ما هم سالهاست صدمه شركت در اين بروژه رو تحمل مى كنيم
ديگه خبر نگارها هم مارو فراموش كردند
به شماره ١٢٩هم پيغام ميذارىم خبرى نيست
به خدا واگذارتون كرديم
United States of America
عباسی
۲۳:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سال 98هم داره تموم میشه ولی به حقه مون نرسیدیم. پدرمون هم فوت کرد آرزو به دل موند تا به حقه مون برسیم. پرونده مون نزدیک 20ساله دادگاهه کسی پاسخ گو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام ای کاش زمانی مشخص می شود و به اتفاق به دادگستری می رفتیم
Iran (Islamic Republic of)
علی خانلرپور
۱۹:۰۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
باسلام چون بنده ساکن اصفهان واز همه چیز بی خبر خواهش میکنم از طریق ایمایل بنده خبری برایم بفرستید باید چکار بکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی خانلرپور
۱۶:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
دوست عزیز بنده جواب وراهنمایی خواسته بودم چه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی خانلرپور
۲۳:۱۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
با عرض سلام در مورد اپارتمان ۱۲۰ متر خدمتتان پیام فرستادم جهت راهنمایی جواب نیامد اگر امیدی به دریافت اپارتمان نیست بنده را در لیست انصراف قرار دهید باسپاس
Iran (Islamic Republic of)
علی خانلرپور
۲۳:۵۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
باعرض سلام سال ۸۱ اپارتمان ۱۲۰ متری شماره پرونده ۲۹۱-۱ شماره قرارداد۸۳۲۲ شماره اگهی ۲۴ شماره ردیف ۳۵۸ طبقه ۸ واحد ۴ فاز E بلوک E2 ساکن اصفهان هستم تاکنون خبری نشده در صورت امکان راهنمایی بفرمایید چه باید انجام دهم
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۸:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
مال باختگان نگین غرب روزی را مشخص کنید بریم شعبه 36 دادگاه
Iran (Islamic Republic of)
محمود ا
۱۹:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام
با گذشت بیش از 10 سال ما مالباختگان پروژه نگین کوهستان به دنبال حق و حقوق خود هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
بعد از 16 سال نه صاحب خانه شدیم نه تسویه شدیم نه سایت داریم نه جواب تلفن میدن
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۱۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام من اردیبهشت ۸۱ یک واحد ۷۵ متری ثبت نام کردم به همراه دوستم، اون یک میلیون کمتر از من پول پرداخت کرد وقتی انصراف داد مبلغ ۸۵ میلیون دریافت کرد دوماه بعد از تاریخ انصرافش من انصراف دادم ولی خبری نشد بعد از مدتی طی تماس تلفنی بمن گفته شد چون مبلغ شما بالا بوده بعدن پرداخت میشه و مبلغش حدود ۹۰ تومنه هنوز هیچ خبری نیست هربار ک حضوری مراجعه میکنم میگن زمیناش فروش نمیره . . الان ۱۶ سال از ثبت نام میگذره واقعن زمیناش فروش نمیره؟؟؟ تعداد کسانی ک به حقشون نرسیدن کمتر شده دیگه اون یکپارچگی و اتحاد نیست . کسی از پرونده خبر جدیدی نداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
خدایا به دادما برس کسی جوابگوی حقوق از دست رفته ما نیست
France
ماللاختگان نگین غرب
۰۲:۳۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
بسلامتی متهمی که به 20 سال زندان محکوم شده ازاد شده و همچنان مظلومین مالباخته در حسرت احقاق حقوق خود که نه بلکه برای کفن و دفن خود.اللم عجل لولیک فرج.خدا برسان منتم مردم مظلوم را.دیگر درمانده حیرانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
خدایا خودت بداد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
شما بگید با همسری که روزی ۱۶ ساعت باید زیر دستگاه اکسیژن باشه و یه پسر ۳۴ ساله بیکار بعد از ۱۶ سال دربدری و مستاجری چطوری به حق و حقوق ام از بابت آپارتمان پروژه نگین غرب برسم؟ آیا جوابگویی هست؟ دیگه بریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
70 متر خونه خریدم پول چهار متر شو هم ندادند
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه علم صاحب پور
۱۷:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام من یکی از شاکیان پرونده نگین غرب هستم وهمچنان منتظر حق وحقوق خودمان هستم لطفا هرچه زودتر رسیدگی بفرمایید ما گرفتاریم وبه این پول نیاز داریم.لطفا حق مارو بگیریدممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۰ دی ۱۳۹۶
امروز 1396/5/24 هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و ما بلاتکلیفم و به حق و حقوق خود نرسیده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
ما سالهاست که منتظر رسیدن به پول خود هستیم ولی متاسفانه انگار قرار نیست این اتفاق بیفته لطفا مسئلین سریع تر رسیدگی کنند .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
خدايا ديگه طاقت صبر كردن رو نداريم فقط خودت فرجى بنما از دست قوه قضاييه و هيچ كس ديگه كاري بر نمىاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
امروز 1396/5/24 هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و ما بلاتکلیفم و به حق و حقوق خود نرسیده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
حمید اکبری
۱۲:۲۱ ۱۷ تير ۱۳۹۶
با سلام من نیز یکی از شاکیان این پرونده هستم ولی چون خارج از ایران بودم بابت شکایت می خواستم اسامی وکلای این پرونده را بدانم تا من نیز بتوانم به حق قانونی خود برسم ممنون از دوستانی که راهنمایی می کنن
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
سلام از فروردین سال 1381 یک واحد 120 متری ثبت نام کردیم به امید روزی که از مستاجری نجات پیدا کنیم ولی تا کنون نه واحد مسکونی گرفتیم و نه پول اش را .مدتهاست که ار طریق سایت فراخوان ای نمی شود و از طرفی شماره های اعلام شده جهت پاسخگویی هم هیچ وقت جواب نمی دهند اصلا نمی دانم موفق می شوم آپارتمان -یا پول اش را در زمان حیات ام بگیرم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۸:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
با سلام
در خصوص پرداخت پول نظرخواهی کردند که پول می خواهید یا منتظر ساخت می شوید اکثریت گفتند پول میخواهیم و دیگر طاقت صبر کردن نداریم
قرار بود تا اخر 93 پرونده بسته شود اما متاسفانه هنوز عده زیادی بلاتکلیف هستند و از برج 10 پارسال پرداخت پول هم متوقف شده است اگر برای فروش زمینها به مشکل خورده اند چرا دنبال گزینه ساخت و ساز نمی روند؟
اگر از 93 ساخت و ساز را شروع می کردند(نصف زمینها را به شرکتهای سازنده واگذار می کردند و در عوض پول زمینها ساخت و ساز نیمه دیگر زمینها را از انها میخواستند) الان همه شاکیان صاحب اپارتمان شده بودند.
متاسفانه اطلاع رسانی هم نمی کنند که مشکل از کجاست اگر به سایت قوه قضاییه www.dadgar36.ir مراجعه کنید می بینید قسمت دیدارگاه اخرین سوال و جواب ها مال سال 92 است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
ما سالهاست که منتظر رسیدن به پول خود هستیم ولی متاسفانه انگار قرار نیست این اتفاق بیفته لطفا مسئلین سریع تر رسیدگی کنند .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
از شما بابت پیگیری این پرونده که سالهاست شاکیان آن منتظر رسیدن به حق و حقوق واقعی خود هستند تشکر میکنم .
Singapore
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
پس چرا بعد از یک دهه که پول مون اونجا خوابیده بود موقع تسویه حساب برای منی که پول واحد ۷۵ متری رو داده بودم گفتن باید ۷۰ میلیون بگیری؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۸:۵۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
بعد از 16 سال هنوز بلا تکلیفیم نه پول و نه خانه بهمون دادن کسی جواب گو نیست نمی دانم چکا ر باید کرد
آخرین اخبار