اظهارات سخنگوی بسیج مردمی عراق در خصوص سردار سلیمانی : جهان به این شخصیت ها افتخار می کند

سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق گفت نباید از حضور قاسم سلیمانی نگرانی وجود داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشکاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق با اشاره به این که عملیات آزادسازی فلوجه ادامه خواهد یافت،گفت: نباید از حضور قاسم سلیمانی نگران شویم.

کریم النوری در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره از بغداد درباره عملیات آزادسازی فلوجه و در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما درباره دستور حیدر عبادی نخست وزیر عراق در خصوص به تاخیر انداختن این عملیات چیست، گفت: عملیات نابودی تروریسم در عراق ادامه خواهد یافت و هرگز به تاخیر نخواهد افتاد و در صورتی که ضرورتی درباره حفظ جان شهروندان عراقی ایجاد شود این عملیات اندکی به تاخیر خواهد افتاد. در صورتی که بین رسیدن به پیروزی و نجات شهروندان مخیر شویم به نجات شهروندان در فلوجه اولویت می دهیم. نمی خواهیم به زیان غیرنظامیان به پیروزی شتابزده برسیم. دیروز بر مناطقی از شمال فلوجه مساط شدیم و فشار را علیه تروریست های داعش(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) افزایش دادیم. تلاش می کنیم مسیرهای امن بیشتری برای غیرنظامیان ایجاد شود تا بتوانند با استفاده از آن از این شهر خارج شوند. ما به عملیات خود در فلوجه و آزادسازی این شهر و نجات غیرنظامیان ادامه می دهیم.  در حال حاضر نیروهای عراقی و غیرنظامیان در فلوجه در یک سنگر حضور دارند. طولانی شدن نبرد در این شهر به زیان غیرنظامیان و نیروهای عراقی است. ما به عملیات دقیق و هوشمند نیازمندیم. ما عملیات بزرگی را برای دور کردن غیرنظامیان از تروریست های داعش آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: عناصر داعش به شدت وحشی هستند و توجهی به جان غیرنظامیان ندارند و نیروهای عراقی و بطور مشخص فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور بر حفظ جان غیرنظامیان تاکید دارند. تروریست ها اجازه نمی دهند غیرنظامیان از فلوجه خارج شوند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. ماموریت دشوار ما در فلوجه از یک سو نبرد با داعش و از سوی دیگر حفظ جان غیرنظامیان است. ما نمی خواهیم به پیروزی شتابزده به زیان غیرنظامیان برسیم.


وی در پاسخ به این پرسش که هر چند وقت یکبار تصاویر سردار سلیمانی منتشر می شود، هدف نیروی بسیج مردمی و طرفداران آنها چیست، گفت: ما بر این باوریم شخصیتی مانند قاسم سلیمانی به مانند دیگر شخصیت ها نظیر چه گوارا ،هوشه مینه و گاندی است و جهان به این شخصیت ها افتخار می کند. در صورتی که قاسم سلیمانی بخواهد به عراق و مردم فلوجه برای رها شدن از شر داعش کمک کند نباید از این مسئله نگران باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار