سیدحسن خمینی در مرقد امام خمینی(ره):

عزت سیاسی امروز کشور به واسطه رهنمودهای امام راحل، رهبری بدست آمده است

سید حسن خمینی گفت: عزت سیاسی امروز کشور به واسطه رهنمودهای امام راحل، رهبری بدست آمده است.

امام خمینی(ره) حقیقت ناب الهی را برای مردم به ارمغان آورده است
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن خمینی به مناسبت بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مرقد این امام بزرگوار اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با ویژگی‌های ممتاز خود از دو خصیصه بزرگ مردمی و خدایی بودن برخوردار است.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب خدایی به معنای انقلابی با ارزش‌های الهی است و این ارزش‌های الهی همان مواردی است که به دستور خدا و قرآن، تنها قدرت را در اختیار خدا قرار داده است.

سیدحسن خمینی با تأکید بر اینکه یعنی قدرت خداوند است که می‌تواند در یک جامعه فضای الهی را حاکم کند، اظهار داشت: با نگاهی به انقلاب اسلامی می‌توان به این نکته پی برد که انقلاب توانسته جان‌های مردمان را به سعادت و هدایت برساند.

وی بیان داشت: امروز با نگاهی به جهان می‌توانیم بگوییم که دنیای اسلام آمیخته از یک شور و نشاط و بعضا خشونت‌های غیرقابل وصف و پذیرش است اما هدایت انسان‌ها در جامعه اسلامی ما معلول انقلاب اسلامی امام است.

سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی توانسته یک افق بزرگ را در جهان نشان دهد گفت: امام خمینی(ره) یک حقیقت ناب الهی را برای مردمان ارائه کرد و به ودیعه آورد.

تولیت حرم مطهر امام (ره) ادامه داد: انقلاب خدایی یعنی انقلاب اسلامی از یک ویژگی بزرگ و نکاتی بزرگتر برخوردار است که آن هم همان هدایتی است که در اختیار خداست.

وی با اشاره به دومین ویژگی انقلاب الهی اسلامی که همان عزت است اظهار داشت: زمانی که می‌گوییم انقلاب خدایی شده یعنی دارای عزت است و امروز در جامعه و فضای امت اسلامی کشورمان این عزت را می‌بینیم.

سیدحسن خمینی سومین عامل برای الهی بودن انقلاب را مودت و مهربانی دانست که انقلاب در میان مردم بوجود آورده است افزود: جامعه چند پاره کشورمان قبل از انقلاب، توسط امام(ره) یاران و مردم بعد از انقلاب اسلامی سرشار از مودت و دوستی شدند و خداوند این مودت را از آن خود می‌داند.

تولیت حرم مطهر امام (ره) تصریح کرد: اگر در جامعه الفتی وجود دارد نشان از الهی بودن انقلاب است که امام راحل آن را پایه گذاری کرد.

وی با تأکید وحدت چهارمین عامل الهی بودن انقلاب است گفت: امروز با نگاهی افق جهانی و جامعه اسلامی در اقصی نقاط جهان می‌توان به چند پاره بودن آن پی برد، تشتت در جامعه اسلامی امروز دردآور شده است.

سیدحسن خمینی ادامه داد: مسلمانان امروز به هم مشغول و گرفتارند به ویژه در کشورهایی نظیر لبنان، یمن، بحرین، عراق، سوریه و... و ما باید خداوند را به واسطه وجود مودت و امنیتی که به سبب انقلاب در کشورمان ایجاد شده شاکر باشیم.

تولیت حرم مطهر امام (ره) اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی را می‌بینیم که مانند گروهی نابخرد که بویی از انسانیت نبرده در پس شعارهای مذهبی به برادرکشی و مسلمان کشی روی آورده است.

وی تأکید کرد: انقلاب ما اگر خدایی است یعنی عامل هدایت دلهای مردمان است و در دوران دفاع مقدس مردم با شوری الهی از جان خود می‌گذشتند و تعالی انسانیت را به ارمغان می‌آوردند.

سیدحسن خمینی با اشاره با عزت سیاسی امروز کشورمان گفت: اگر امروز در کشور عزت سیاسی داریم و می‌توانیم بر روی پای خود بایستیم تنها با تکیه بر رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و شور و نشاط ملی است. 

سید حسن خمینی اظهار داشت: پیروزی فقط از آن خدا است این روز بزرگ روز تجدید بیعت ما با امام راحل و آرمان‌هایش و روز گرد هم ‌آیی با ارزش‌های تعالی است که پایه‌گذارش جمهوری اسلامی است باید قدر دانسته شود.

تولیت حرم مطهر با بیان این که امروز روز بزرگداشت انقلاب الهی است تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های الهی بودن این انقلاب این است که همواره همراه  با مردم است و دل‌های این مردم با هم گره می‌خورد تا یک کار بزرگ را به وجود آورد.

وی تاکید کرد: خداوند را شاکریم که پس از امام نخبگان و خبرگان این کشور توانستند در اسرع وقت بتواند خلف شایسته‌ای برای امام انتخاب کنند و جامعه ما از بحرانی که می‌توانست پیش رویش بوجود آید عبور کند.

سید حسن خمینی افزود: ولایت فقیه یکی از نعمت‌های برای جامعه ما بود که پس از آن نیز جامعه با آسایش و آرامش راه خود را ادامه دهد.

تولیت حرم مطهر امام در پایان ضمن قدردانی از ملت همیشه در صحنه در این گردهمایی خاطرنشان کرد: سالگرد ارتحال امام را به هم میهنان عزیزم تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند خواستار روح امام و شهدای عظیم شان انقلاب را با صدیقه طاهره محشور بفرماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار