مروری بر زندگی محمد علی کلی + آلبوم تصاویر و فیلم

کلی، مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان امروز بعد از سی و دو سال مبارزه با پارکینسون به دلیل مشکلات تنفسی در گذشت و نام وی سر خط اخبار دنیا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمدعلی کلی بزرگترین قهرمانان ورزشی  قرن بیستم یکی از مشهورترین بوکسرهای سنگین وزن جهان بود که پس از گرویدن به اسلام  در مسائل دینی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد.

محمّد علی در لویی ویل دوران کودکی خود را سپری کرد و در سن ۱۲ سالگی هنگامی دوچرخه کوچکش به سرقت رفت ماجرا را برای پلیس محلی شان جو مارتین که یک مربی بوکس هم بود گزارش کرد. مارتین پیشنهاد کرد که راه مبارزه کردن را تحت نظر او یاد بگیرد و این پسر بچه ۱۲ ساله به سرعت تحت فرامین مارتین در امر یادگیری بوکس پیشرفت کرد. 

این بوکسور دین اسلام را پذیرفت و نام خود را به محمد علی تغییر داد. سالهای ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ برای وی سالهای پر مشغله‌ای بودند. چرا که او مجبور شد هفت بار از عنوان قهرمانی اش دفاع کند. هیچ یک از قهرمانان سابق دنیا در طول یکسال این کار را در چنین دفعاتی انجام نداده‌اند.

محمد علی کلی همیشه فاصله‌اش با حریف بیشتر بود و ضرباتش به سر از هر بوکسور دیگری بیشتر بود. اگرچه شاید این مساله در طول یک مسابقه ریسک بیشتری داشته باشد اما ضربات سنگین به اعضای بدن برای ناک اوت کردن حریف از روی رینگ موثرتر است.

وی در سال ۱۹۷۹ محمد علی اعلام بازنشستگی کرد و با دنیای پر هیجان رینگ و بوکس خداحافظی نمود.

محمد علی قهرمان و اسطوره سنگین وزن سابق بوکس جهان امروز سوم ژوئن ۲۰۱۶ پس از ۳۲ سال تحمل بیماری پارکینسون بر اثر مشکلات تنفسی در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان از دنیا رفت.

مروری بر زندگی محمد علی کلی+آلبوم تصاویر

مروری بر زندگی محمد علی کلی+آلبوم تصاویر

مروری بر زندگی محمد علی کلی+آلبوم تصاویر

مروری بر زندگی محمد علی کلی+آلبوم تصاویر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار