طنز؛

خونسرد باشید؛ زلزله است!

اگر نمی‌دانید قبل از زلزله، هنگام زلزله و بعد از زلزله چه کار کنید، عیبی ندارد. ما هم تا قبل از خواندن این مطلب نمی‌دانستیم. پس بخوانید تا بدانید.

خونسرد باشید؛ زلزله است!
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به زلزله‌های ریز و درشتی که در چند روز گذشته در کشور رخ داده، بر خودمان لازم دیدیم که نکاتی را به شما گوشزد کنیم. نه اینکه ارگان‌ها و نهادهای مسئول، آنقدر مشغول خدمت به مردم هستند که فرصت اطلاع رسانی ندارند، ما مجبوریم جورشان را بکشیم.
 
قبل از زلزله: در درجه اول خونسردی خود را حفظ کنید (خب هنوز زلزله نیامده که خونسردی خودتان را از دست بدهید!). اینجا ژاپن نیست که ساختمان‌ها در زلزله خراب نشوند، پس خیلی ذهن‌تان را درگیر ایمنی ساختمان نکنید اما در خانه، محل کار و اینطور مکان‌های ثابت، جعبه کمک‌های اولیه داشته باشید. البته پماد سوختگی را همیشه در جیب‌‌تان نگه دارید چون موقع زلزله که مرگ را جلوی چشم‌تان می‌بینید، دل، دماغ و نواحی دیگرتان می‌سوزد که چه کارهایی می‌توانستید انجام دهید و انجام ندادید. در هر صورت پماد سوختگی به درد می‌خورد.
 
قبل از خواب، لباس‌های مناسب بپوشید تا بعد از خرابی‌های احتمالی، جلوی افرادی که برای کمک می‌آیند آبروریزی نشود (نیاز به توضیحات بیشتر که نیست؟). اجناس گران قیمت خود را هم در دسترس بگذارید تا مردم در پیدا کردن آنها دچار زحمت نشوند.
 
سعی کنید هر روز از فک و فامیل حلالیت بطلبید (خصوصا جاری، باجناق، مادرشوهر و مادرزن!) چون شاید آخرین باری باشد که آنها را می‌بینید (خدا را شکر).
 
هنگام زلزله: هر موقع فهمیدید که ناخواسته دارید حرکات موزون انجام می‌دهید، بدانید زلزله است. خونسردی خود را حفظ کنید. پس همراهی کرده و شما هم بدن را تکان بدهید. طبق تحقیقات به عمل نیامده ما، اگر همه مردم، خلاف جهت تکان‌های زمین، تکان بدهند، اثر زلزله خنثی خواهد شد. البته چون ما ایرانی‌ها هیچ وقت نمی‌توانیم با هم کاری را انجام دهیم، نمی‌توانیم زلزله را خنثی کنیم. پس اگر هنوز به زندگی امید دارید، پناه بگیرید. زیر میز از بهترین و امن‌ترین اماکن است. بروید زیر میز. البته اگر آنجا پزشکی، مهندسی، مدیری یا هر کسی را دیدید که دارد پول رد و بدل می‌کند تعجب نکنید. زیر میز حتی برای جابجایی پول هم مکان بسیار امنی به حساب می‌آید.
 
بعد از زلزله: خونسردی خود را حفظ کنید. اگر دیدید در جای بسیار زیبایی هستید، یعنی به دیار باقی شتافتید! پس حسابی حالش را ببرید. البته نعمت‌هایش را تمام نکنید ها! بگذارید برای ما هم بماند. اما اگر وسط خرابه‌ها بودید مجددا خونسردی خود را حفظ کنید چون متاسفانه هنوز زنده‌اید.
 
برای اطلاع از تلفات زلزله و نحوه امداد رسانی و اینطور چیزها، سعی کنید تلویزیون را روشن نکنید. چون یا دارد چیپس و پفک و زرشک تبلیغ می‌کند، یا چند نفر دارند تمام تقصیر را گردن دولت قبل می‌اندازند.
 
حالا که کلی اطلاعات کسب کردید، خونسرد باشید و اگر خون آریایی در رگ‌هایتان هست، این مطلب را برای دوستان، آشنایان، کسبه اهل محل، خانواده محترم آقای رجبی به جز پسر وسطی و... بفرستید تا همه برای مقابله با زلزله آماده باشند.
 
منبع: مهر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار