قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه مترو خواجه عبدالله انصاری؛

متروی تهران با کمبود واگن مواجه است/ اختصاص بیش از یک سوم بودجه شهرداری به حوزه حمل و نقل عمومی

شهردار تهران گفت:در دوره چهارم فعالیت شهرداری ظرفیت مترو به اندازه ای است که در هر دو دقیقه می تواند شهروندان را جابه جا کند، اما با کمبود واگن مواجه است.

توسعه شبکه مترو از اولویت های اصلی شهرداری تهران استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه  مترو خواجه عبدالله انصاری که امروز (دوشنبه) برگزارشد، اظهارداشت: امروز به عنوان یک شهروند و کسی که در این محل و منطقه زندگی می کنم ضمن تشکر از زحمات همکاران و جناب آقای تشکری هاشمی و آقای درویش، خوشحالم که مترو به درب منزل ما هم رسیده است.

وی افزود: یکی از اولویت های اصلی شهرداری در یک دهه گذشته توجه به حمل و نقل عمومی و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مخصوصا توجه جدی به بحث مترو است.

شهردار تهران گفت:گاهی وقتها صحبتها و تحلیل هایی از سوی برخی افراد مطرح می شود که می خواهند این طور به افکار عمومی القا کنند که هدف شهرداری و اولویت آن حمل و نقل عمومی نیست اما در اصل در طی یک دهه گذشته اولویت اصلی شهرداری تهران حمل و نقل عمومی بوده است.

قالیباف تصریح کرد: تقریبا  38تا40 درصد بودجه شهرداری به طور مستقیم به حوزه حمل و نقل عمومی و حدود 60 درصد از این بودجه نیز به طور غیرمستقیم به این حوزه اختصاص دارد.

وی افزود:به طور طبیعی بخش قابل توجهی از بزرگراه ها، خیابان ها و تونل ها که در سطح شهر ساخته می شوند در حوزه حمل و نقل عمومی محسوب می شوند.

شهردار تهران گفت: تونل های احداثی شهر تهران در حوزه مترو 200کیلومتر است که امروز از آن ها بهره برداری می کنیم.

قالیباف  تصریح کرد:  ابتدای سال84 و همزمان با ورود من به شهرداری تهران تونل های شهری 39تا 40کیلومتر بوده است و امروز 160کیلومتر ساخته شد که حاصل تلاش های چندین ساله است؛ امروز بیش از 300کیلومتر در دست ساخت است.

وی افزود: طی 10سال گذشته 60 کیلومتر از مترو بهره برداری شد که این خود نتیجه تلاش های جهادی است.

شهردار تهران با بیان اینکه سال گذشته در خط 3مترو تهران هفته ای 500کیلومتر حفاری انجام می شد، گفت: بر اساس گزارش های به دست آمده با تلاش های مضاعف ما در یک هفته،در خط 6مترو که در حال ساخت است،  به 880متر حفاری و 680متر لاینینگ دست یافتیم.

قالیباف تصریح کرد: این کار با توجه به همه مشکلات و رکود اقتصادی جامعه و با توجه به سختی تامین هزینه های این پروژه در حوزه طرح های عمرانی کاری استثنایی است.

وی افزود: امیدوارم که در سال94 حدود100کیلومتر مترو را به شهر تهران اضافه کنیم.

شهردار تهران گفت: تهران در حال حاضر 7خط مترو دارد و در دوره چهارم فعالیت شهرداری ظرفیت مترو به اندازه ای است که در هر دو دقیقه می تواند شهروندان را جابه جا کند اما با کمبود واگن مواجه است.

قالیباف  تصریح کرد: آلودگی هوا یکی از مشکلات مهم و اساسی شهر تهران است که ایجاد خطوط مترو نقش مهمی در کاهش این مشکل دارد.

وی افزود: استفاده از همه امکانات شهری و حمل ونقل عمومی برای کاهش مشکلاتی مانند آلودگی هوا موثر بوده است.

شهردار تهران گفت: روزانه 8هزار تن زباله از سطح شهر جمع آوری می کنیم که کار جمع آوری در برخی مواقع به جای یکبار به دو تا سه بار در شبانه روز می رسد.

قالیباف بیان کرد: با وجود این مقدار زباله تلاش می کنیم تا ایستگاه های میانی برای پسماند را طوری انتخاب کنیم که نزدیک به محل سکونت مردم نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
جناب اقای دکترقالیباف عزیز : لطفادستورفرمایید برای ساکنان (منطقه 15تهران_مشیریه ) که ازمناطق محروم و مستضعف نشین پایتخت بوده و جمعیت زیادی در این منطقه ساکن هستند فکری بکنند و خطوط مترو هم برای این منطقه راه اندازی کنند .
آخرین اخبار