تبریز؛

آغاز کوچ عشایر به مراتع آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت:با نزدیک شدن به تابستان، کوچ عشایر از استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان به مراتع ییلاقی آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آل‌هاشم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت عشایر این استان در فصل ییلاق 13 هزار خانوار و در قشلاق حدود 7 هزار و 800 هزار خانوار است.

وی افزود: با آغاز کوچ عشایر به ییلاق‌های استان 5 هزار 200 خانوار از استان‌های همجوار میهمان ییلاق‌های آذربایجان‌شرقی هستند.

آل‌هاشم جمعیت دامی عشایر آذربایجان‌شرقی را بیش از یک و نیم میلیون راس اعلام و افزود: این استان چهارمین قطب عشایری در کشور است و کوچ عشایر آذربایجان‌شرقی براساس تقویم اداره کل منابع طبیعی از 15 خرداد آغاز می‌شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: عشایر در طول اقامت خود در ییلاق 110 هزار تن گوشت، 33 هزار تن شیر، 16 هزار تن پشم و 16 هزار و 500 متر مربع قالی، قالیچه و ورنی تولید می‌کنند.

آل‌هاشم افزود: مراتع کلیبر، اهر، خداآفرین، ورزقان و هوراند در ارسباران، مراغه در دامنه‌های سهند و سراب در دامنه‌های سبلان از مناطق مهم ییلاقی در آذربایجان‌شرقی است و عشایر تا آخر شهریور در ییلاق‌های استان به کار و تولید مشغول هستند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی  گفت: از 2 میلیون 400 صد هزار هکتار مراتع استان حدود یک میلیون هکتار در اختیار عشایر آذربایجان‌شرقی است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار