وام‌های دانشجویی کیفی سازی می‌شوند/ پرداخت 350 میلیارد تومان وام به دانشجویان در ترم جاری

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم با بیان کیفی سازی وام های دانشجویی گفت: صندوق رفاه بالغ بر 200 میلیاردتومان در ردیف وام شهریه، وام پرداخت کرده است.

فردین تقی زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت‌وگو با 
خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد نحوه پرداخت وام‌ به دانشجویان گفت: با مکانیزه شدن سیستم، سعی می‌شود در کمترین زمان ممکن وام در اختیار دانشجویان قرار گیرد. همچنین با توجه به تأکیدی که بر ازدواج دانشجویی و تسهیل در امر ازدواج است، مبلغی توسط صندوق رفاه بعنوان وام ازدواج به دانشجو پرداخت می شود.

وی افزود: سعی کردیم وام‌های دانشجویی را کیفی سازی کنیم، یعنی مبلغ مربوط به وام‌ها را بر اساس مقاطع تحصیلی و متناسب با هزینه تمام شده تغییر دهیم.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم بیان کرد: در کنار وام‌های دانشجویی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد علوی منعقد شده تا دانشجویان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت از تسهیلات این بنیاد استفاده کنند.

تقی زاده با اشاره به وام شهریه و تعداد زیاد دانشجویان متقاضی برای آن عنوان کرد: دولت در سال 94 فقط 38 میلیارد تومان به وام شهریه کمک کرد اما صندوق رفاه بالغ بر 200 میلیارد تومان در این ردیف وام پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه وام دکتری به دانشجویانی که پروپوزال خود را تصویب کنند، هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود، یادآور شد: با رایزنی با بانک‌ها، به تمام دانشجویان دکتری وام ویژه تعلق می‌گیرد. تاکنون برای دانشجویان واجدالشرایط بخشنامه صندوق رفاه که تقاضای وام دکتری کردند، پاسخ مثبت داده شده است. 

تقی زاده همچنین اعلام کرد: در ترم جاری بیش از 350 میلیارد تومان وام به دانشجویان در زمینه های مختلف پرداخت شده است. ثبت نام برای ارائه وام برای نیم سال اول سال تحصیلی 95-96 در فصل تابستان و ثبت نام نهایی در مهرماه انجام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار