تئاتر شهر فضای مناسبی برای پژوهش نیست

تئاتر شهر و سالن قشقایی فضای مناسبی برای مرکز پژوهشی نیست؛ چراکه تئاتر شهر روال خاصی دارد که نمی‌توان ساعت کار و سلسله مراتب آن را بر هم زد.

ساناز بیان نمایشنامه‌نویس و سرپرست گروه «قصه» درباره اجرای این گروه در مرکز مطالعات قشقایی به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نشستی با حضور اصغر دشتی، آروند دشت آرای و گروه‌های فعال تئاتری به منظور انتخاب گروه برای اجرای نمایشی و پژوهشی در مرکز مطالعات قشقایی در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد و گروه «قصه» پروپوزالی ارائه داد که پذیرفته شد و این پروپوزال را در مرکز مطالعات قشقایی اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: این پروژه که از روز گذشته با اجرای نمایش شروع شد، شامل اجرای دو نمایش، دو نشست پژوهشی و یک رونمایی کتاب است.

نمایش اول با عنوان «آنات» به کارگردانی امیر آسانی همانطور که از نامش پیداست به آن و یک لحظه زندگی بر می گردد، تصویرمحور است و نشانه های روانشناسی در آن بارز است.

بیان در خصوص نمایش دوم با عنوان «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» گفت: این نمایش نوشته راجیو جوزف و ترجمه و کارگردانی علی منصوری است که به نظرم این اثر هم نمایشنامه عجیب و خاصی است که با اجرای دقیق و درست جذاب تر شده. این دو نمایش هرکدام دو هفته اجرا می شود.

وی با اشاره به نشست پژوهشی این پروژه افزود: نشست ها تحت عنوان تحلیل تئاتر فلسفی است که در یک جلسه هم از کتاب «تئاتر فلسفه» به نویسندگی علی منصوری رونمایی می شود.

بیان اظهار داشت: قرار بود من هم نمایشی را در ادامه این پروژه اجرا کنم که فرصت نشد اما خوشحالم همکارانم در گروه «قصه» در این پروژه آثارشان را اجرا می‌کنند، چراکه این آثار برآیند یازده سال فعالیت گروه است.

وی در پاسخ به اینکه آیا قشقایی برای انجام کارهای مطالعاتی مناسب است، بیان کرد: به طور کل تئاتر شهر فضای مناسبی برای مرکز پژوهشی نیست چراکه تئاتر شهر روال خاصی دارد که نمی توان ساعت کار و سلسله مراتب را بهم زد. شاید اگر سالن دیگری با این هدف پایه‌ریزی می شد، ایده آل های پروژه ما هم عملی تر می شد.

وی خاطرنشان کرد: هویت تئاتر شهر تعریف شده و با یک پروژه پژوهشی دو هفته‌ای نمی توان آن را تغییر داد. برای انجام این نوع پروژه ها در تئاتر شهر تناقض وجود دارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار