رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی:

جذب بیش از ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت:مجموع سرمایه گذاری های جذب شده در استان هشت هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال بوده که برای چهار هزار و ۴۴۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

جذب بیش از ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در خراسان جنوبیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛آرین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به شاخصه های خراسان جنوبی گفت:از سال ۸۳ خراسان جنوبی با جدا شدن از خراسان بزرگ تشکیل شد و در سال ۹۲ طی دو سال الحاق شهرستان های فردوس و طبس را داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سومین استان پهناور کشور هستیم،افزود: نرخ رشد جمعیت بر اساس آخرین سرشماری ۰.۹۸درصد است که چهار شهرستان خراسان جنوبی مهاجر فرست بوده اند.

 آرین گفت: در این استان ۵۲ درصد جمعیت، شهرنشین هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پایین ترین تراکم جمعیت را در طبس و بیشترین تراکم را در بیرجند داریم،افزود: نسبت جنسیتی مردان به زنان ۰.۱۰۳ درصد است.

وی با اشاره به پارامترهای اقتصادی بیان کرد:ارزش افزوده استان طی سال های ۸۴ تا ۹۴ از  ۹ هزار و دو میلیارد ریال به ۶۷ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

آرین تصریح کرد:نرخ تورم بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی مرکز آماری ایران نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۷.۱ درصد بوده که این میزان در نرخ کشور ۲۵.۷ بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نرخ بیکاری را ۱۱.۵ درصد دانست و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی با ۴۰.۷ از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد مجموع سرمایه گذاری ها در استان انجام شده است، گفت: از این میزان ۱۴درصد سرمایه گذاری خارجی است.

آرین بیان کرد: این استان در تولید زعفران رتبه دوم، رتبه چهارم تولید پنبه و رتبه پنجم گل نرگس و پسته را دارد.

انتهای پیام/غ

خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.