اهواز؛

بازار لوازم خانگي در ماه رمضان راكدتر مي شود

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز با اشاره به استمرار رکود چندین ماهه در بازار لوازم خانگی گفت: هر ساله بازار لوازم خانگی در ماه رمضان گرفتار رکود سنگین تری مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید گمراوی با بیان این كه بازار لوازم خانگی اهواز در همان وضعیت رکود سابق قرار دارد، اظهار کرد: در ماه رمضان شاهد حضور مردم فقط پس از اذان مغرب در بازارها هستیم، بنابراین بازار لوازم خانگی در اين ماه به رکود سنگین تری دچار خواهد شد.

وی با بيان اين كه در ماه رمضان هیچ افزایش قیمتی در لوازم خانگی نداریم، افزود: به علت حذف برخی شرایط لازم در مقررات صدور پروانه کسب از قبیل حذف استعلام از اماکن و تشخیص هویت، تعداد اين اصناف افزایش یافت که این امر بر وضعیت تقاضاي مردم از این بازار تاثیرگذار بوده است.

گمراوي تصريح كرد: همچنین اداره اماکن به علت جلوگیری از افزایش بار ترافیکی در هسته مرکزی و میادین اصلی شهر مجوز راه اندازی هیچ واحد صنفی را نمی داد اما اکنون در این مناطق به واحدهای صنفی مجوز داده می شود.

وي با تاکید بر تسهیل در روند گمرکی و واردات لوازم خانگي توسط دولت جهت خروج از رکود اين بازار خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند تا با اخذ تمهیداتی این بازار را از رکود خارج کند و از سوی دیگر سقف وام های خرید لوازم خانگی به مردم باید افزایش داده شود.

گمراوي با بیان اینکه کارت های اعتباری10میلیونی خرید کالای ایرانی بر وضعیت بازار لوازم،خانگی تاثیري نداشته است، عنوان کرد: این کارت ها به افراد خاص و برای خرید کالاهای خاصی داده شد، بنابراین وضعیت رکود حاکم بر این بازار دچار هیچ تغییری نشد.امسال نيز در برخی کالا افزایش حدود 10 درصدی قیمت ها را شاهد بودیم که به علت افزایش هزینه های گمرکی در سال جاری صورت گرفت.

انتهای پیام/ض


برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.