مشارکت همگانی و آموزش، مهم‌ترین مؤلفه‌های جلوگیری از زمین‌خواری است

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: با توجه به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و افکار عمومی و سیاست‌های کلی نظام در خصوص استیفای حقوق بیت المال، حفاظت از اراضی ملی و مبارزه با پدیده زمین خواری، از جدی‌ترین برنامه‌های ماست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  سرهنگ ستاد کیومرث میرابی مقدم در جلسه ستاد حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی این اداره با بیان اینکه حفاظت اراضی و جلوگیری از زمین‌خواری از جدی‌ترین برنامه‌های راه و شهرسازی است، افزود: در زمینه جلوگیری از دخل و تصرف، تعرض و تجاوز به اراضی ملی، اقدامات قضایی و انتظامی جایگاه خود را دارد؛ اما باید همواره در این حوزه اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار داد.
وی گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه، بکارگیری مشارکت‌ همگانی، فرهنگ سازی و آموزش، یکی از بهترین و مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اقدامات قضایی و انتظامی در مبارزه با زمین‌خواری، باعث ایجاد هزینه‌های زیاد برای مردم و دولت می‌شود، افزود: امسال برآنیم با اقامات پیشگیرانه و برخورد با متصرفین و آموزش نیروهای متخصص و متعهد، تصرف اراضی و زمین‌خواری را در استان خراسان رضوی به حداقل برسانیم.
وی خاطر نشان کرد: این یگان در انجام مأموریت‌های خود در جلوگیری از زمین‌خواری و مبارزه با تصرف اراضی، و با حمایت های مراجع قضایی و دادستان مشهد مقدس از هیچ اقدام انتظامی و قضایی فروگذار نخواهد کرد.
سرهنگ میرابی‌مقدم تصریح کرد: حفاظت و رفع تصرف از تمامی املاک و اراضی و اموال منقول و غیرمنقول، تامین و استقرار نظم و امنیت، تشکیل پرونده قضایی و معرفی به دادسرا برای متخلفان، جلوگیری از تصرف و تغییر وضعیت و  کاربری غیرقانونی و بهره‌برداری بر خلاف ضوابط، از جمله مسؤولیت‌ها و برنامه‌های یگان حفاظت اراضی است.
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار