بهره بردای ازتصفیه خانه فاضلاب صنعتی بهداشتی توانکاران خراسان رضوی

باحضور استاندار خراسان رضوی و همزمان با هفته محیط زیست ،تصفیه خانه فاضلاب صنعتی بهداشتی توانکاران با ظرفیت 60 مترمکعب در روز واقع در محور مشهد -قوچان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان دراین مراسم گفت: دولت تدبیر و امید، دولت محیط زیستی است و اقدامات خوب و گسترده ای برای اصلاح شرایط محیط زیست انجام داده بطوریکه از سال 1394 تاکنون 21 هزار متر مکعب به تصفیه خانه های واحدهای صنعتی خراسان رضوی افزوده شده است.

وی افزود: واحدهای تولیدی خراسان رضوی برای اصلاح پسابها و فیلترینگ هوا اقدامات خوبی انجام داده اند که باید از این اقدام آنها قدردانی کرد زیرا در شرایط سختی که همراه با رکود و مشکلات اقتصادی است ضمن رعایت مسایل محیط زیست با استفاده از داشته های بخش خصوصی سرمایه گذاری تولیدی و صنعتی می کنند.

رشیدیان افزود: مقرر شده است برخی جرایمی که از واحدهای آلاینده صنعتی گرفته می شود در حسابی متمرکز شده و به صورت تسهیلات به واحدهای متقاضی اقدامات زیست محیطی پرداخت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز دراین مراسم اظهار داشت :از مجموع شش هزار و 200 واحد صنعتی فعال این استان 300 واحد صنعتی استعداد آلایندگی دارند.

حمید صالحی افزود: این واحدها مشکلات خاصی دارند که با اقداماتی که سازمان حفاظت محیط زیست انجام می دهد کنترل می شوند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته روزانه 21 هزار متر مکعب به ظرفیت فاضلابهای صنعتی خراسان رضوی افزوده شد که تا قبل از آن به صورت آلوده در محیط تخلیه می شده و اینک در فضای سبز و گاه در خط تولید کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: برنامه های اداره کل محیط زیست خراسان رضوی برای رفع مشکل آلودگی کارخانه ها در سه موضوع آلودگی هوا، آلودگی آب و پسماندهای صنعتی که مربوط به آلودگی خاک می شود برنامه ریزی شده است.

صالحی افزود: برای تمام واحدهای صنعتی که آلودگی داشته اند اخطاریه های لازم صادر شده و در صورت ادامه روند آلودگی از طریق مراجع قضایی اقدام قانونی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در تصفیه خانه ای که امروز در واحد تولیدی - صنعتی توانکاران مشهد آغاز به کار کرد، پساب تصفیه شده بدون آلودگی و در حد استانداردهای زیست محیطی برای فضای سبز کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: آلودگیهای این پساب نیز به لجن تبدیل شده و در مراکز مجاز، امحا یا بازیافت می شود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار